НОВИ ЗАКОН: Следи забрана продаје возила на дизел и бензин
У нови закон о мобилности биће унета планирана забрана аутомобила на фосилна горива.
Бивши министар за животну средину Никола Ило најавио је у јулу 2017. године - на почетку мандата председника Емануела Макрона - да Француска намерава да оконча продају бензинских и дизел возила до 2040. године у настојању да до 2050. сведе емисију гасова са ефектом стаклене баште на нулу, односно да постане угљенично неутрална.
Ило је у септембру 2018. поднео оставку у знак протеста због мањка Макронове посвећености питањима животне средине, а влада је од тада ретко спомињала планирану забрану, делом због покрета "жутих прслука" који су, између осталог, протестовали против уграђивања пореза на угљеник у цене горива.
Борн, која је заменица Илоовог наследника Франсоа де Рижија, потврдила је у интервјуу телевизији да ће циљ који је поставио Ило бити остварен.
"Нисмо више будале, таксе су неприхватљиве": Трамп спасава Харли Дејвисон
ДРАСТИЧАН ПАД БРИТАНСКЕ ЕКОНОМИЈЕ - РАЗЛОГ НЕИЗВЕСНОСТ ОКО БРЕГЗИТА: Кобне последице неспоразума између Острва и ЕУ
ЖИВОТА ИМА И ПОСЛЕ БАНКРОТА: Стиже решење за грађане у ДЕБЕЛИМ ДУГОВИМА!
- Циљ нам је до 2050. године угљенична неутралност, што захтева кредибилне кораке за његово остварење, укључујући и забрану продаје возила која троше фосилна горива до 2040. године - рекла је она.
Додала је да ће Француска, која има велику аутомобилску индустрију помоћи произвођачима аутомобила да пређу на електрични погон, водоник и можда биогас.
- Од почетка мандата Емануела Макрона, наш циљ је климатски план који је Никола Ило најавио у лето 2017. године. Сада ћемо тај циљ унети у закон - навела је Борн.
Нема више бесплатне телевизије: Мораће да је плаћају и пензионери!
Да ли је то Путин управо открио нешто што није смео?
НЕИСПЛАТИВА ИНВЕСТИЦИЈА: Све више компанија у САД одустаје од производње нафте из шкрљаца
Закон о мобилности ће такође олакшати постављање станица за пуњење електричних возила (ЕВ), тако што ће станари у стамбеним зградама имати право да затраже уградњу ЕВ утикача на својим паркиралиштима.
Такође ће пружити могућност компанијама да запосленима дају субвенције ослобођене пореза у износу од 400 евра за долазак на посао бициклима или аутомобила за дељење вожње.
Борн је рекла да ће компаније бити у обавези да разговарају о тим субвенцијама са синдикатима у преговорима о платама, али да субвенције неће бити обавезне за све компаније. Очекује се да ће овај закон, који се тренутно разматра у парламенту, бити усвојен након летњих одмора.