НОВО ИСТРАЖИВАЊЕ ПОКАЗАЛО: Рад од куће се не цени довољно, људи добијају мање повишица!
Људи који раде од куће могу бити у неповољном положају
Прошлогодишња анкета коју је спровео Универзитет Централне Флориде, у којој је учествовало 592 људи, већином канцеларијски радници, показала је да су испитаници били продуктивнији док су радили од куће током пандемије. Међутим, ова повећана продуктивност није увек награђена. У поређењу са онима који раде у канцеларији, студије показују да шефови слабије унапређују или мање дају повишице онима који раде од куће.
АКО ВЕЋ НИСТЕ, ПОЖУРИТЕ! Данас последњи дан за пријаву за исплату 3.000 динара - ево коме и када лежу прво
ДОШЛО НА НАПЛАТУ! Србија из буџета издвојила ВЕЛИКУ СУМУ новца због Титовог кредита, јутрос плаћена једна РАТА
ЕКОНОМСКИ РАСТ СРБИЈЕ ЗАВИСИ ОД ЈЕДНЕ СТВАРИ: Председник Вучић указао на значај стабилности на Космету и у региону
Студија једне кинеске туристичке агенције из 2015. године, открила је да се људима који су радили од куће више свиђао посао, али стопа унапређења међу њима била је нижа. Новија студија из 2020. године о раду на даљину, у којој је учествовало 405 запослених у технолошким компанијама, открила је да су радници на даљину добијали исти број унапређења као и запослени у канцеларији, али да су им плате расле спорије. Људи који раде од куће могу бити у неповољном положају и због чињенице да шефови доносе брже процјене о људима који раде у канцеларији. На такав закључак наводи и студија из 2010. године, у којој је учествовало 39 менаџера, која је показала да руководици више воле када виде своје запослене на састанцима или за својим столом.
Међутим, студија о запосленима у технолошким компанијама, пронашла је да су штетни ефекти рада на даљину мањи код људи који су имали пуно сарадника који су такође радили на даљину, или када су даљински обављали додатни посао ван радног времена, као и када су имали више интеракција лицем у лице са својим шефовима. Састанак са вашим менаџером лицем у лице - тренутно вероватно преко Зоом-а - могао би послужити као "стратегија управљања утисцима", написали су аутори студије. Ова студија сугерише да људи морају да буду свесни сигнала које дају шефовима ако желе да буду узети у обзир за унапређења и могуће повишице.
С друге стране, менаџери би могли да промене своје ставове по питању рада од куће. Џозеф Грени, главни директор за развој у компанији ВиталСмартс, која пружа услуге обуке и развоја организацијама, каже да канцеларија олакшава посао лијењм менаџерима. Умјесто тог принудног физичког заједништва, Грени каже да менаџери могу да креирају виртуелне догађаје како би створили поверење и бољу конекцију са члановима тима, а за то је потребан напор који нису сви шефови спремни да уложе.