ПЕНЗИОНЕРИ, МЕЊА СЕ НАЧИН ИСПЛАТА ПЕНЗИЈА! Велика промена за најстарије грађане, имајте ОВО на уму - постоје и ИЗУЗЕЦИ
Од недавно је уведена велика промена за пензионере. Они који примају пензију на руке, односно којима поштар и даље доноси новац на кућну адресу, могу тако и убудуће да наставе, али уколико одлуче да пређу на подизање прихода картицом на банкоматима или на шалтерима не могу да се врате на стари начин исплате.
Уколико поред пензије остваре право на још неки додатак, а новац им доноси поштар могу и та друга примања да подижу на исти начин.
У НОВОЈ ГОДИНИ - НОВЕ ЦЕНЕ СТАРОГ ИЛИ НОВИ ПРОВАЈДЕР? Ситна слова и скривена обавештења са празничним жељама
ЛИДЛ СРБИЈА ГОДИШЊЕ УШТЕДИ ЕНЕРГИЈУ ПОТРЕБНУ ЗА ПРЕКО 1.000 ДОМАЋИНСТАВА
Мистер Д прославља јубилеј: 400 акција за први рођендан
Новина има за оне који узимају пензију у банкама. Наиме, однедавно при промени банке није више потребно да од претходне траже сагласност за пребацивање исплате у другу банку. Ова обавеза је представљала својеврсну заштиту када пензионер има дуговања која би могла теже да се наплате и управо у таквим случајевима би сагласност банке изостајала, што је неретко изазивало незадовољство корисника. Ова пракса је пре неколико месеци измењена и сада је за промену банке довољно донети потврду о новом рачуну, слично као и када се захтев први пут подноси, наводе из Фонда за пензијско и инвалидско осигурање.
Постоје и овде изузеци, случајеви у којима се и даље тражи сагласност банке за промену рачуна. То је неопходно у ситуацијама када се исплата сели у инострану банку, као и када се тражи да се исплата убудуће обавља на рачун овлашћеног лица или посредством установе за смештај старих особа.
Уколико пензионер не живи у Србији, исплата ће ићи на девизни рачун у иностраној банци коју изабере, а о томе такође обавештава фонд одговарајућим документом који доставља банка. Ову потврду издаје банка код које је рачун отворен и она истовремено служи и да се банка обавести да ће та особа убудуће примати пензију. Имајући у виду да је овај податак неопходан да би се успоставила исплата, најбоље је да се потврда о текућем рачуну приложи при подношењу захтева за пензију, односно новчану накнаду, апелују у пензијском фонду.
У случају опозива пуномоћја, пензионер је дужан да приложи податке о свом рачуну у банци, или ново пуномоћје другом лицу, како би се исплата несметано наставила. Уколико има дуг обавештење о томе доставља се фонду који од пензије обуставља одговарајући износ кроз месечне рате.
Важно је нагласити и да сви пензионери имају обавезу да о променама које су наступиле треба да обавесте фонд. Тако, на пример, корисници породичних пензија треба да доставе обавештење о запослењу, а деца и о завршетку школовања. Сви корисници треба да пријаве промену адресе пребивалишта, а нарочито особе које се преселе у иностранство, како због евиденције нове адресе, тако и због евентуалних промена у исплати појединих права.
У случају да дође до престанка исплате због околности које су на страни корисника права, а то се најчешће дешава због недостављања податка о промени адресе што онемогућава слање позива, може доћи и до обуставе исплате. Она се поново успоставља тек на захтев корисника, и када приложи потребну документацију. У том случају се доспели износи права исплаћују највише 12 месеци уназад од дана поднетог захтева за исплату, па је и због тога важно да се сви битни подаци и информације прилажу благовремено.