ПОРАСТ БРОЈА РАДНИКА У СРБИЈИ: Један сектор пословања бележи осетан развој
У Србији на онлајн платформама ангажовано око 74.000 радника
У Србији је на онлајн платформама ангажовано око 74.000 радника, резултат је првог националног истраживања о броју радника на интернету који раде преко глобалних дигиталних платформи у Србији, а које је представио Центар за истраживање јавних политика.
Чадеж: Компанија "Бамби" израста у светског лидера
СЈАЈНЕ ВЕСТИ ЗА СВЕ ПЕНЗИОНЕРЕ! Спрема се ново ПОВЕЋАЊЕ пензија - познато и КАДА
НОВО ПОСКУПЉЕЊЕ ГОРИВА! Нафтно тржиште у ЦРВЕНОМ, цена барела достигао МАКСИМУМ
То је више од броја свих регистрованих радника који раде у сектору информисање и комуникације (67.481) или готово дупло више од свих радника који раде у сектору финансијских делатности и делатности осигурања у Србији (43.849), кажу у Центру за истраживање јавних политика, наводи се на сајту Biznis.rs.
Како се додаје, према резултатима истраживања Гигметра из фебруара 2021. године у односу на октобар 2020. године, глобална тражња за онлајн радницима се опоравила, али је и конкуренција повећана због све већег броја дигиталних радника којима је то примарни или секундарни извор прихода.
У најновијем издању Гигметра, узорком је обухваћено укупно 8,469 испитаника што је највећи до сада анализирани број радника, наводи се и додаје да резултати показују да је у фебруару радило 23,3 одсто радника у односу на 44,8 одсто оних који су били активни у октобарском мерењу.
Додаје се да постоји чврста регионална структура када је реч о локацијама на којима дигитални радници живе и раде.
Око 65 одсто online радника у Србији налази се у административним центрима у посматрана четири региона - Београд, Нови Сад, Ниш и Крагујевац.
Како се наводи, Београд има три пута више радника од Новог Сада, Нови Сад два пута више од Ниша, а Ниш скоро три пута више од Крагујевца.
Прецизира се да жене које се у нашој земљи баве online пословима чине 34,2 одсто укупне популације дигиталних радника, иако њихов удео током времена бележи благи пад.
Између осталог, наводи се и да је просечна цена радног сата фриленсера у Србији забележила благи раст и да у најновијем мерењу износи 19,2 долара, док је медијална цена рада остала на истом нивоу као и у прошлом мерењу – 15 долара.
Тиме је, додаје се, и јаз између српских дигиталних радника и радница у односу на глобални просек остао исти као и у претходном мерењу, јер је у Сједињеним Америцким Државама медијална цена рада фриленсера 20 долара.