Први метро БЕЗ ВОЗАЧА у Кини за једно преподне превезе путника колико ЦЕЛА Србија има становника (ВИДЕО)
Само неколико градова на свету имају потпуно аутоматизоване возове
Пекиншки метро за једно обично преподне превезе путника колико цела Србија има становника. Пруга му је дугачка готово 600 километара, али је ових дана посебно поносан на једну линију дугу свега 14 километара. У југозападном предграђу Пекинга за путнике се припрема први метро без возача у целој Кини. Почеће да ради до краја године, а "Новости" су имале прилику да буду на пробној вожњи овом композицијом.
Пре несреће на Титанику син мајци написао писмо, а оно је сада продато за 166.000 долара (ФОТО)
Да ли је ера нафте ПРИ КРАЈУ? Ево каква је судбина црног злата
Потпуно аутоматизоване возове има само неколико градова и држава у свету - Дубаи, Сингапур, Хонгконг и Париз. Кинези су посебно поносни јер је овај воз, израђен на највишем нивоу аутоматизације, од почетка до краја осмишљен и произведен у Кини - од вагона до хардвера и софтвера, те је њихова интелектуална својина.
И ништа не изгледа необично, вожња као вожња дуж осам станица, колико их ова линија има, док се не дође до места на коме би требало да седи машиновођа. Уместо кабине, ту је додатни простор за путнике.
- Како смо помало традиционалан народ, иако возу није потребан надзор нити управљање, пројектовали смо га тако да постоји основна контролна табла, па чак и седиште за возача. Све је овде аутоматизовано, од поласка из станице до заустављања. Према броју путника, софтвер сам прорачунава колико времена треба да стоји на свакој станици, а аутоматски региструје и најмањи проблем и о томе обавештава диспечерски центар. Аутоматизовано је чак и чишћење - објаснио је новинарима на пробној вожњи Ванг Тао Мин из Компаније за изградњу и управљање шинским саобраћајем у Пекинг.
Линија названа Јенфан засада је једина којом ће саобраћати "паметни воз", али наша саговорници из железничког предузећа објашњавају да је то будућност целог пекиншког метро-система, без кога би град био у потпуном колапсу. Све делове града повезује 19 линија дужине 574 километра, са 54 станице на којима се укрштају линије и где путници могу да преседну и промене правац кретања.
Ускоро ће да буду пуштене још три линије, па ће систем имати више од 600 километара шина. План је да 2021. године пекиншки метро достигне дужину од 1.000 километара. Карта за једну вожњу кошта, зависно од раздаљине, од 40 до 120 динара.
Саобраћајна гужва један је од највећих проблема Пекинга, те и градске и државне власти улажу огромна средства у развој и одржавање метроа. Само прошле године на метро је потрошено невероватних 90 милијарди долара.
- Толика улагања су неопходна да би све функционисало беспрекорно и да бисмо сваке године отварали нове станице и линије - објашњавају наши домаћини из предузећа за шински саобраћај Пекинга и, у главном диспечерском центру, показују како прате број путника у сваком тренутку. Имају и надзор камерама на свим станицама, тако да у реалном времену знају колико је путника у возовима, а колико их хе на станицама.
На једном од огромних монитора - бројке. Време је 13.30, а пекиншким метроом се од јутра, за мање од пола дана, већ превезло 11,6 милиона путника. Само једна линија до тог времена имала је више од милион путника. У покрету је 8.835 композиција!
А онда још више збуне бројеви које износе домаћини - 22,7 милијарди путника возило се метроом кинеске престонице током прошле године.
Блокада
На интерактивној мапи линија у диспечерском центру види се да све фукционише беспрекорно. Само на једној тачки светли знак "стоп".
- То је станица на тргу Тјенанмен и она је ових дана затворена због одржавања 19. конгреса Комунистичке партије Кине. То је једна од безбедносних мера, да би се предупредио било какав ризик током конгреса - кажу у железничком предузећу.