СРБИЈА ДОБИЈА И "ДИГИТАЛНИ КОРИДОР": Почиње изградња седам аутопутева и брзих саобраћајница
Тренутно се ради аутопут Кузмин-Сремска Рача, Моравски коридор од Чачка преко Крушевца до Појата, аутопут Чачак-Пожега, као и аутопут Рума-Шабац-Лозница.
У Србији до краја године предстоји реализација много важних инфраструктурних пројеката, а међу њима су седам аутопутева и брзих саобраћајница чија градња почиње током 2021.
ДА ЛИ ЋЕМО ИМАТИ ДОВОЉНО МЕСА? Откупна цена нижа од пакле цигарета може да доведе до смањења сочног фонда
ПРОГЛАШЕНА ДОБИТНИЦА СТАНА У ЗЕМУНУ: Глумац Марко Васиљевић дами из Матарушке Бање донео срећу!
НОВИСАД МЕГАГРАД: Кеј, силоси, складиште, терминал - десетине милиона евра биће уложено у луку
Очекује се почетак радова на изградњи Фрушкогорског коридора, али и да би до краја године, најкасније почетком следеће, требало да почне изградња аутопута и брзе саобраћајнице до Пожаревца, затим од тог града до Великог Градишта, па до Доњег Милановца.
Тренутно се ради аутопут Кузмин-Сремска Рача, Моравски коридор од Чачка преко Крушевца до Појата, аутопут Чачак-Пожега, као и аутопут Рума-Шабац-Лозница.
Међу радовима који предстоје су још два важна аутопута, а то су Зрењанин-Београд и шумадијски коридор "Карађорђе", док је у плану и градња деонице аутопута од Пожеге до Бољара ка Црној Гори, дугачка 107 км.
Први "дигитални аутопут"
Моравски коридор повезаће за четири године Чачак и Појате, односно Коридор 10 и 11 у дужини од 112,3 километара, али и све телекомуникационе уређаје дуж аутопута и на тај начин снабдети возаче свим информацијама значајним за безбедност на путу. Све потребне информације возачи ће добијати из управљачког центра за контролу саобраћаја, а дуж целог аутопута имаће на располагању и бесплатан интернет.
Путем ЛЕД екрана дуж аутопута или дигиталних радио уређаја у колима, они ће тачно знати, између осталог, да ли има временских неприлика, застоја, пешака, бачених предмета, судара возила на аутопуту.
За потребе оптичког повезивања планираних наплатних рампи, садржаја на одмориштима и паркиралиштима, промењиве саобраћајне сигнализације, базних станица мобилне телефоније у оквиру самог аутопута, на пример, на одмориштима, паркиралиштима, наплатним рампама или у близини саобраћајних петљи, планирана је телекомуникациона кабловска канализација дуж аутопута, односно планиран је такозвани "дигитални коридор".
Прва деоница од Појата до Крушевца требало би да буде завршена у току 2022. године.
За аутопут Београд-Зрењанин 600 милиона евра
О изградњи аутопута од Београда до Зрењанина први пут је било речи у марту 2019. године, када је председник Вучић најавио да би градња требало да почне за мање од годину дана. У новембру 2019. Влада Србије формирала је Радну групу за изградњу аутопута Београд-Зрењанин и Зрењанин-Нови Сад, коју треба да реализује кинеска Шандонг Хајспид Група.
У јануару 2020. године потписан је Меморандум о разумевању и изради планске и техничке документације за изградњу ауто-пута Београд (Борча) - Зрењанин - Нови Сад, са кинеском компанијом. Дужина аутопута од петље Борча до крајње тачке на обилазници око Зрењанина биће 58 километара, а од Зрењанина до Новог Сада 45 километара. Процењена вредност изградње је око 600 милиона евра.
Започета градња
У децембру је започет и пројекат аутопута Рума-Шабац и брза саобраћајница Шабац-Лозница, укупна дужине 77 км.
Градња аутопута Београд-Сарајево званично је почела крајем августа 2019. отварањем градилишта на деоници Сремска Рача-Кузмин дугачкој око 18 километара, чија је вредност радова са све мостом преко Саве 220 милиона евра. Рок за изградњу је две и по године.
Гради се и деоница Прељина-Пожега, на аутопуту Е-763, и брза саобраћајница на деоници Иверак-Лајковац, дугачка 18,3 км.
У плану и Шумадијски коридор
Аутопут "Вожд Карађорђе", такозвани Шумадијски коридор, биће укупне дужине око 220км. Овај пројекат је у плану, а реч је о брзој саобраћајници са по две траке у оба смера, која ће повезати централну и источну Србију, и носиће име по вођи Првог српског устанка. Са једне стране ће ићи трасом Младеновац-Орашац-Аранђеловац, са друге Лазаревац-Аранђеловац где ће се спојити, одакле ће ићи даље ка Рачи, Свилајнцу, Деспотовцу и Бору.
Ова саобраћајница ће имати директну везу са Коридором 10, односно аутопутем Београд-Ниш, пошто ће се са њим укрштати у зони Марковца. Веза са Коридором 10 би могла бити остварена и у зони Младеновца, док би код Лајковца требало да се повеже и са Коридором 11, односно аутопутем "Милош Велики".
Брзе саобраћајнице
Поред аутопутева, најављени су и пројекти брзих саобраћајница - Фрушкогорски коридор (47,7 км), Бачки Брег-Сомбор-Кикинда-граница са Румунијом (175 км), Слепчевић-Павловића мост (15 км), Крагујевац-Мрчајевци (33 км), петља Пожаревац-Голубац (70 км), Голубац-Доњи Милановац-Брза Паланка и Кладово-Неготин (146 км) и Параћин-Зајечар-Неготин (140 км).