ВОДИЧ ЗА ТУРИСТЕ: Коначна листа агенција којима можете да верујете
Да бисте били сигурни да ће ваше летовање проћи по плану, јако је битно да обратите пажњу на то којој туристичкој агенцији указујете поверење
Путници који су уплатили аранжмане преко туристичке агенције "С. А. Б. травел" и који су извисили за летовања због тога што су она отказана могу да очекују обештећење у наредне две до три недеље, али не у потпуности!
ПОПУСТИ НА ЛЕТОВАЊЕ И ДО 50%! ПОЖУРИТЕ И ИСКОРИСТИТЕ TRAVELLANDOVE ЛАСТ МИНУТЕ ПОНУДЕ!
САМО У TRAVELLANDU: ЛАСТ МИНУТЕ ОДМОР ПО ЦЕНАМА СНИЖЕНИМ И ДО 44%!
Наиме, гаранција коју је издала Национална асоцијација туристичких агенција ЈУТА износи 300.000 евра, а путници су, према незваничним проценама, оштећени за око 550.000 евра.
- Кад туристичка инспекција заврши контролу агенције, отвориће се полиса осигурања, а оштећеним путницима ће за око две до три недеље кренути исплате и то тако што ће се сума свима равноправно расподелити - кажу у ЈУТА.
Незваничне процене су да ће путници добити тек између 50 и 60 одсто новца који су уплатили, а остатак ће, како обећава власник "С. А. Б. травела" Стеван Буђић, бити исплаћен кад он прода своје аутобусе, што је сасвим неизвесно и ствара ризик да грађани поново буду насамарени.
Последица овог скандала је што су многи људи почели да сумњају у све туристичке агенције, иако на тржишту раде агенције попут А1, Октопода, Биг блуа, Кон Тикија, Travellanda и других, које су симбол професионалног пословања и годинама имају кредибилитет на тржишту. Због природе посла, многе туристичке агенције су имале ситуације да им се откаже смештај у последњем тренутку, али су учиниле све да путници то не осете на својој кожи.
Један од таквих примера је агенција Travelland. Она се 2016. године суочила са отказивањем хотела Holidays ин Евиа и Еретриа Village у Грчкој, који су без назнаке потпуно банкротирали. Тада Travelland није издао своје путнике и оставио их на цедилу, већ им је експресно омогућио услугу у новом хотелу Симатро Beach, који је био и до два и по пута скупљи од првог!
Зато и Национална организација потрошача Србије (НОПС), у име свих оштећених путника, од туристичке инспекције захтева да почне да подноси кривичне пријаве против одговорних у туристичким агенцијама.
- Након што је правни тим НОПС доказао да поједине агенције и након "одузимања лиценце" настављају да послују и варају путнике, само под другим именом, више је него очигледно да све мере које туристичка инспекција предузима нису довољне да спрече криминалну делатност у том сектору - рекао је председник НОПС Горан Паповић, додајући да је аферама нарушено и поверење у агенције које савесно послују.