У СРБИЈИ НЕ ПОСТОЈИ КУЛТУРА ОДЛАСКА У КАФИЋ - МУКЕ КОНОБАРА СА КОЈИМА СЕ СУСРЕЋУ: Луде поруџбине и ситуације
Бебе пресвлачите у просторијама које су за то предвиђене
Док већина Срба као главни вид разоноде види одлазак у кафић на дружење, онима који тамо раде није нимало лако. Непримерено понашање, неодлучност и неваспитање могу да изнервирају сваког конобара, а чини се, срећу их свакодневно.
Доктор специјалиста саветује: СИГУРАН НАЧИН да избегнете стомачне тегобе на путовањима!
НОВА ПРАВИЛА У ГРЧКИМ РЕСТОРАНИМА: Ова вест ће одушевити многе туристе, потребно је да испуњавате само ЈЕДАН УСЛОВ
Поједини репортери су обишли београдске кафиће и дошли до сазнања да се већина конобара слаже у томе да у Србији не постоји култура одласка у кафић или ресторан.
- Поједини гости се према угоститељима понашају као према нижој врсти. Неки гости нас дозивају са "еј" или машу прстом, то није у реду, по мени - каже Иван (27), који се овим послом бави већ четири године.
- Највише ме изнервира када гост уђе, ја га поздравим, а он само прође поред мене. У том тренутку се осећам бедно и сматрам да је основна култура да поздравите особу када улазите у просторију, било да сте у гостима или улазите у угоститељски објекат - описује своје искуство Јелена (25), која се већ осам година бави овим послом.
Милица (26) која је већ пет година у послу поручује: "Никад, али никад, немојте да узимате сами пиће са ајнцера. Распоред чаша на пуном ајнцеру је такав да се прави баланс. Уколико сами узмете чашу, велика је вероватноћа да ће се догодити катастрофа и да ћемо остати испрскани свим пићем са ајнцера."
- Често се догађа да гости замоле за пет минута да размисле шта ће да поруче, па се то претвори у двадесетоминутно већање, да би на крају поручили еспесо са млеком. Да напоменем да сам ја већ издекламовала цео мени, е то ме заиста изнервира, неодлучни гости - каже Милица (26).
Како каже, дешава се и да гости уђу у башту кафића, у склопу којег се налази и дечије игралиште, па када им приђе да узмем поруџбину они кажу да не желе ништа или само чашу воде.
- Ми смо запослени и радимо за плату и бакшиш и сматрам да није у реду да седите у кафићу без пића. По мени је ово одраз некултуре - сматра Милица и додаје: "Радила сам у ресторану и госпођа није могла да се одлучи шта ће узети за ручак. На сваки мој предлог је нашла замерку. На крају, требало јој је читавих 45 минута да одлучи. Шта се догодило на крају? Одлука је пала на лигње."
Јелена каже да се догађа да неко седне у кафић, наручи кафу и са њом настави да седи још пет сати.
- Ово је проблем из разлога што заузимају сто са једном кафом, а још гостију би желело да седне. Да будем искрена, ми радимо за бакшиш и значи нам да услужимо што више људи. Наравно, уколико неко жели да остане да седи, по мени је нормално да наручи макар још једно пиће - каже она.
Њена колегиница открила је још једну ствар која је фрустрира.
- А знате шта ме још нервира, када разговарам са гостом, узимам поруџбину, а неко ко је за столом поред добацује, извини, извини, јел може нешто за мене. Ред је да сачека да услужимо госта - каже Милица.
Иван, Милица и Јелена су у неком тренутку сви споменули проблем пиксле. На питање на шта мисле, сви су поделили исто искуство.
- Нервира ме та прича са пикслом. Lludi у њу бацају шта стигну, а највећи проблем праве жваке, које се након неког времена толико улепе за дно да проведемо пола сата у покушају да скинемо све - каже Иван.
Бебе пресвлачите у просторијама које су за то предвиђене.
- Што се тиче остављања нежељених предмета, најгоре искуство које сам имала је са женом која је на столици оставила искоришћену бебину пелену - рекла је Јелена.
- У, и ми смо имали случај са пеленама. Кафић има башту и горњи део који је затворен. У башти је била гужва, а горњи кафић празан. Жена је искористила прилику и отишла тамо да пресвуче бебу која се укакила, на сепареу. Све то бисмо некако и преживели да нам није оставила поклон у виду искоришћене пелене у сепареу - одмах се надовезала Милица.
- Јел имате тоник? Да. У реду, даћете ми битер лемон.
- Даћете ми капућино без пене. (Када сам јој рекао да се капућино прави са пеном, госпођа се наљутила и остала непријатна до краја посете)
- Душо, касно ми је за кафу. Даћеш ми један капућино.
- Даћете ми једну кафу. Тишина. Коју кафу желите? Па кафу.
Сво троје су се сложили и да не воле госте који су превише присни, погото они који их додирују или искористе прилику да их назону куцом, мацом, лепотицом и душом. Ово је ипак њихово радно место и није пријатно када им се неко тако обраћа.
Милици се баш синоћ десила занимљива конверзација:
- Здраво, шта желите да поручите?
- Ћао лутко, шта си у хороскопу?
- Остала сам фина (то нам је део посла) и само одговорила: Оно најбоље. Окренула сам се и препустила сто колеги да их услужи - испричала је Милица.
Због оваквих гостију, сво троје воле када имају посла са културним и расположеним људима.
- Осмех задовољног госта са којима сте лепо попричали, успели да му препоручите пиће или храну, и његово одушевљење су нешто што брише све лоше ствари које су се догодиле током дана. То је суштина угоститељства! - додаје на крају Јелена.