ВАЖНО ЗА ВОЗАЧЕ! На техничком падају и због огреботине, грађани се жале, а МУП је изнедрио РЕШЕЊЕ за све
Потенцирају се три ствари
- Ових дана позваћемо све возаче који су са техничких прегледа својих возила враћани због небитних ствари, попут недостатка течности за брисаче, капице на вентилима или различитих пресвлака. Против тих техничких прегледа ћемо писати прекршајне пријаве и одузимати овлашћења - каже Небојша Арсов, начелник Управе саобраћајне полиције.
"БАЈДЕН КАПИТУЛИРАО ПРЕД РУСИЈОМ" Амерички сенатор тврди да је "Северни ток 2" велики пораз Сједињених Држава
"УЗАЛУД ВАМ ТРУД" Захарова послала снажну поруку Западу
НЕМЦИ ЗНАЈУ ШТА ВАЉА: Шљива чачанска ранка међу најкрупнијим и најквалитетнијим српским сортама (ФОТО)
Он додаје да Закон мора да се поштује и да ће бити регистрована само исправна возила. Управа, каже, потенцира три ствари - исправност уређаја за управљање, заустављање и да возила немају дубинску корозију на носећим елементима.
- Већ имамо повећан број жалби на поступање ових фирми, а наглашавамо да је издавање потврде о неисправности ако је неосновано, једнако кажњиво као и давање потврде да је возило исправно а да то није - каже Арсов и додаје да очекује да од садашње 1.204 фирме које обављају технички преглед у Србији, од којих је 251 у Београду, у наредних шест месеци без лиценце остане неколико стотина.
Возачи у походу на потврду о техничкој исправности својих возила, од овог јула, морају да се наоружају не само живцима, већ и дебљим новчаником. Од када су почели технички прегледи по новим строжим правилима, последњих око две недеље, цена је скочила за 1.500 до 2.000 у односу на лане, а 600 одсто за последњу деценију. Тако сада у Београду технички за путничко возило кошта око 6.000 динара, за теретна око 7.500 динара. У Војводини је цена виша за око 1.000 динара него у Београду, а на југу Србије нешто нижа.
Како на техничким линијама кажу, пре деценије преглед је био само форма, па је логично био јефтин. Цену оправдавају великим улагањима, обавезним снимањем тока прегледа однедавно и гужвама последњих дана. Очекују да се до каја године цене са садашњих око 50 евра врате на 4.500, као пре примене Правилника о техничким прегледима, 6. јула. Док се некад, веле, радило неколико десетина дневно, сада се једва у обе смене обави десет техничких прегледа. И са тих десет дневно, сматрају возачи, зарада им је безобразно висока.
Технички прегледи у Србији сада коштају више него било где у региону. У Словенији, где је просечна плата 1.280 евра, ова годишња обавеза возача је 35 евра - двоструко нижа него у Србији. У Албанији и Бугарској ова услуга кошта 20 евра, у Сверној Македонији је од 20 до 30 евра, у БиХ од 28 до 30, Црној Гори 11 до 30 евра, Хрватској 38 до 45 евра, а у Мађарској - 25 евра.
Већина нас је морала да уложи последњих година неколико десетина хиљада евра у куповину нових софтвера, машина, алатки, а неко ко би сада покретао бизнис без 200.000 не би могао да уђе у посао - каже Синиша Тодоровић, који техничке прегледе ради у Београду. - Осим великих улагања, смањен је обим посла драстично јер сада дупло дуже траје преглед, најмање 70 минута, а контролори траже веће плате јер више раде.