Враћање километраже одлази у историју: Знаће тачно у километар колико сте прешли, ево и како
Велике промене
Европски парламент покренуо је ове недеље иницијативу ка Европској комисији која би могла драстично да смањи преваре у вези с километражом половних аутомобила.
Прочитајте и:
Као најизгледније решење чини се преузимање белгијског модела на нивоу ЕУ који је ту врсту превара смањио за чак 97 одсто.
Одбор за промет Европског парламента наручио је стручну студију о манипулацијама с бројачима пређених километара у аутомобилима. Такве су студије обвезне када Европски парламент покреће законодавну иницијативу и њима се настоји доказати додата вредност одређеног законског предлога на нивоу Уније.
Студија процењује да је код од пет до 12 одсто половних аутомобила просечно смањен број пређених километара на нивоу националних тржишта у чланицама ЕУ. Но, код половњака који се продају из једне чланице у другу то се пење чак до 50 одсто.
У Пољској, највећем националном тржишту половних аутомобила у ЕУ, процењује се да чак 90 одсто увезених половних аутомобила нема коректно приказану километражу. Немачка је највећи извозник таквих аутомобила, а процењује се да једна трећина тих аутомобила има смањену километражу.
Тим проблемом знатно су погођеније нове чланице ЕУ13, док је у старим чланицама ЕУ15 то знатно ређи феномен, чак за два и по до три пута.
Смањивањем броја пређених километара вештачки се повећава вредност аутомобила, а студија показује да се то повећање креће, у зависности од категорије возила између две и пет хиљада евра по аутомобилу.
Економске штете изазване том незаконитом појавом процењују се на између 5,6 и 9,6 милијарди евра на нивоу ЕУ. Поверење у тржиште половних аутомобила најниже је међу свим тржиштима роба у ЕУ.
Тај проблем је врло успешно решила Белгија која је још 2006. увела систем назван Car-Pass. Реч је о централизованој бази података, у коју се уписује број пређених километара приликом сваке посете ауто-сервису или вулканизер.