ВРЕДНОСТ ОВЕ ИНВЕСТИЦИЈЕ ИЗНОСИ 476 МИЛИОНА ЕВРА: Ево какве користи доноси грађанима Србије
Један од најзначајнијих паневропских саобраћајних коридора, коридор 10, завршен је после 50 година.
Значај овог коридора огледа се у томе што његови краци пролазе кроз Србију и повезују је Аустрију, Мађарску, Словенију, Хрватску, Србију, Буграску, Северну Македонију и Грчку. Поред регионалне повезаности, овај коридор повезује и градове и општине у Србији као што су Ниш, Лесковац, Владичин Хан, Врање, Бујановац и Прешево.
Такође, овај коридор биће од великог значаја и за све инвеститоре који су спремни да улажу у нашу земљу, с обзиром на то да ће долазити због нижих транспортних трошкова. Поред тога, јужни крак овог значајног коридора пролази и кроз Грделичку клисуру, док источни крак иде у смеру према бугарској граници што представља додатни плус за развој индустрије и привреде и долазак нових инвеститора који ће нашим грађанима обезбедити нова радна места и веће плате.
Јужни крак почиње од Грабовнице и иде до границе са Северном Македонијом, укупне је дужине 95,7 км, док је источни крак Коридора 10, односно комплетан аутопут од Ниша до границе са Бугарском, у укупној дужини од 87 км. На целом источном краку од Ниша до Димитровграда урађено је 87 мостова, пет тунела (Банцарево, Сопот, Сарлах, Пржојна падина, Прогон, чија је укупна дужина 2,6 километара), пет саобраћајних петљи, 12,5 милиона кубних метара ископа, насипа од 9,5 милиона метара кубних материјала и приближно 780.000 тона асфалта.
Ових 813 килиметара потпуно завршеног аутопута кроз нашу земљу променило је Србију, показало да се пројекти завршавају до краја, али, што је најважније, повезало људе, градове и учинило нам свима живот лакшим.
Добро је познато да Србија и Грчка поред пријатељских односа и добре сарадње сарађује и на пољу туризма. Допринос Коридора 10 када је реч о туризму, од сада ће се мерити по новим и проширеним тракама. Некада је пут од Србије до Грчке бројао свега две траке, сада четири, уместо некадашњих 80км/х, возачи ће сада моћи да се крећу и до 130км/х што додатно скраћује пут и олакшава вожњу. Оно што је још важно истаћи јесте квалитет пута који је неупоредиво бољи од оног какав је до сада био, што ће допринети смањењу саобраћајне гужве у летњој сезони, па ће тако туристи из Србије до Грчке стизати за 8 сати, за разлику од некадашњих 12 сати вожње.
Изградње источног крака Коридора 10 процењује се у вредности око 476 милиона евра, укључујући и додатно изведене радове као последицу измене пројеката.
Поред горе наведених предности које доноси Коридор 10, важно је истаћи и то што је Коридор 10 најбезбеднији европски пут где је број кривичних дела смањен за 40 одсто. Разлог томе јесте унапређени систем безбедности у тунелима.
Завршетак Коридора 10 означава крај једног великог посла, завршено је оно што је деценијама уназад био један од горућих проблема, па се сада и грађани Србије могу похвалити квалитетним и безбедним саобраћајницама.
Ово су још неке од значајних улагања Републике Србије у инфраструктуру:
Умрежени су градови Србије: ВЕЛИКЕ ИНВЕСТИЦИЈЕ У ДРУМСКИ И ЖЕЛЕЗНИЧКИ САОБРАЋАЈ
Тек након 2012. године су радови на заосталој инфраструктури постали приоритет и од тада су обновљене и изграђене хиљаде километара локалних и државних путева, ауто-путева И пруга. Мрежа путева шири се у свим деловима наше земље и омогућава равномеран развој целе Србије, чак и оних делова који су деценијама били запостављени.
Моравски коридор: НАЈШИРИ АУТО-ПУТ У ПОТПУНОСТИ ДИГИТАЛИЗОВАН
Србија ће завршетком радова на коридору Е-761, од Појата до Прељине, у дужини од 112 километара, добити најшири ауто-пут и први који ће бити потпуно дигитализован: од Чачка до Ниша стизаће се за највише 90 минута, а од Краљева до Ниша за 75 минута. Дуж целог ауто-пута су оптички каблови, те ће грађани, поред интернета, имати И разна обавештења о саобраћају, гужвама, важним објектима и друго. Моравски коридор спојиће аутопут Београд–Ниш, са ауто-путем „Милош Велики“.
АУТО-ПУТ БИЋЕ ПРИСТУПАЧНИЈИ СТАНОВНИЦИМА ГРАДСКИХ ОПШТИНА
Деоница је практично део постојећег ауто-пута, али је грађевински веома захтевна јер пролази кроз насељено подручје Београда. Омогућиће да се возачи из Војвођанске улице и Јурија Гагарина на Новом Београду директно укључе на ауто-пут „Милош Велики“, уместо досадашњег уласка преко дела ауто-пута Београд–Загреб. Градска магистрална саобраћајница Нови Београд – Сурчин имаће по 3 траке у сваком смеру, разделни појас од 5 метара, пешачке стазе широке 2 метра И бициклистичке стазе.
До Црне Горе за 2 сата и 45 минута: СРБИЈА УБРЗАНО ГРАДИ СВОЈ ДЕО АУТО-ПУТА КОЈИ ЋЕ СПОЈИТИ БЕОГРАД И БАР У ЦРНОЈ ГОРИ
Када аутопут буде завршен, оствариће се скоро незамисливо: за 2 сата и 45 минута стизаће се од Београда до црногорске границе. Изградња аутопута Београд – Јужни Јадран не доприноси само економском развоју друштва, већ И зауставља негативне демографске трендове. Боља повезаност неразвијених и девастираних подручја са развијеним деловима Србије, уз краће време путовања, мање путне трошкове и већу безбедност у саобраћају, омогућиће боље услове живота локалног становништва, развој предузетништва И већи животни стандард.
Расте привредни потенцијал Србије: ИЗГРАДЊА ПУТЕВА УНАПРЕЂУЈЕ ПРИВРЕДУ
Завршетком Ипсилон крака Коридора 10 на граничном прелазу Келебија после 30 година, Суботица је добила много снажнији привредни потенцијал и привукла мноштво страних улагача.