БОИНГ И ЕРБАС ДОБИЈАЈУ КОНКУРЕНЦИЈУ? Кина произвела први путнички авион
Кинески произвођач авиона ЦОМАЦ представио је прву летелицу произведену у Кини, означивши тиме продор на тржиште великих путничких авиона.
Commercial Аирцрафт Цорпоратион оф China (ЦОМАЦ) представио је двомоторни модел Ц919 на свечаности којој је присуствовало близу четири хиљаде Владиних званичника и других гостију, у хангару у близини Међународног аеродрома Пудонг.
Кинеско тржиште авиона брзо расте, али се углавном ослања на летелице Боеинга и Аирбуса. Владајућа Комунистичка партија жели да приграби део добити која је до сада ишла страним добављачима.
Зависност од Боеинга и Аирбуса
Авион са 158 седишта за Кину представља више од седам година настојања државе да смањи зависност од Аирбуса и Боеинга, па чак и да се такмичи с њима.
- Кинеска авиоиндустрија се не може у потпуности ослонити на увоз. Велика нација мора имати властите велике комерцијалне авионе, изјавио је Ли Jiaxiang, шеф кинеске цивилне авијације на свечаности поводом представљања новог модела.
Ранији покушаји
Авион Ц919, који има домет до 5.555 километара, имаће свој први пробни лет 2016. године, казао је председник ЦОМАЦ-а Јин Зхуанглонг на свечаности, а то значи да ће бити пропуштен првобитни рок ове године.
Последњи путнички авион Кина је развијала седамдесетих година прошлог века. Четверомоторни ускотрупни Shanghai Y-10 израђен је у три примерка, а програм је заустављен 1983. године као неконкурентан.
Заправо, "докрајчила" га је немогућност набавке жељених мотора WS-8 или Pratt & Whitneyev ЈТ3Д, а прототипови су летели моторима ускладиштеним у кинеској ваздушној управи ЦААЦ као резервни делови за Боеинг 707., преноси economy.rs.