ДОБРА ИДЕЈА - Он лајн сточна пијаца
Два млада програмера покренули су сајт "Фармија", који је сточну пијацу преместио на интернет. Након вишегодишњег заједничког рада на разним пројектима за друге, Срђан и Милош решили су да покрену свој посао.
"Моја породица се дуги низ година бавила узгојем стоке, где смо се директно суочили са бројним проблемима, који процес купопродаје носи са собом. Схватили смо да пољопривреда нуди многе могућности. Што се тиче купаца у нашем случају то су и кланице и фарме, што се тиче кланица оне морају да сарађују и са накупцима и да пролазе и кроз села својим камиончићима и да купују директоно од сељака што им представља већи проблем, као и сточне пијаце. То је све доста компликовано, а наш систем би могао да им олакша цео процес да нађу животиње које су им потребне", прича програмер Милош Милић.
Инвеститора, који је уложио 50.000 евра у остварење њихове идеје, млади и амбициозни програмери пронашли су преко "Стартап академије". Сточари у Србији више не морају да чекају вашаре једном годишње, сваки 1. или 15. у месецу да би купили краву, прасе или овцу, преноси б92.
"Продавцима је драстично олакшано да пронађу животиње које су им потребне јер могу да је нађу у нашем систему, такође могу да сазнају све релевантне податке о тим животињама, док традиционална куповина подразумева да купци док не нађу животињу која им одговара морају да окрену велики број телефона како би се распитали, сазнали шта им треба. И продавцима је драстично олакшана продаја зато што су они сада у могућности да из удобности својих фотеља огласе своје животиње", каже други програмер Срђан Ступар.
За сада продавци каче слике и информације о животињи и свом имању. Једна од идеја ових младих програмера у будућности је и аутоматско обавештавање регистрованих корисника, путем СМС-а и и-мејлом, о животињама.