ИЗАЗОВ 2016: Одржан форум комуникационих лидера
У присуству више од 200 стручњака из области маркетинга и комуникација, из више од 65 агенција и 58 компанија из целог региона, успешно је одржан други регионални форум комуникационих лидера – ИЗАЗОВ 2016, у организацији портала Маркетинг мрежа.
Кроз интерактиван садржај, учесници су имали прилике да дефинишу највеће изазове са којима ће се струка суочити у овој години.
„Изузетно смо задовољни што је други по реду форум ИЗАЗОВ 2016 наишао на овакав одзив стручњака, што само потврђује колико нам је развој и унапређење струке и стања на тржишту свима важно. Често говоримо о изазовима који нас очекују у индустрији комуникација и маркетинга, а на форуму смо имали прилике да заједно дискутујемо о тенденцијама и начинима да се изазови успешно превазиђу", истакла је Ивана Парчетић Митић, оснивач и редница портала Маркетинг мрежа.
Ову годину обележиће пет кључних трендова
Модератор панела "Шта је у тренду, а шта не, питали смо машину, она зна све!" и креативни директор агенције Лео Burnett, Ања Радуловић истакла је током панела да ће адвертајзинг индустрију у 2016. години обележити пет кључних трендова - брандед цонтент, мобилни маркетинг, реалтиме маркетинг, тренд "повратка кући, породици и вредностима", као и интеграција традиционалног и дигиталног маркетинга.
Током регионалног панела у коме су учествовали представници шест држава из региона (Србија, Словенија, Хрватска, Босна и Херцеговина, Македонија, Црна Гора) закључено је да се суочавамо са значајним променама у конзумацији медија, што ставља пред целу индустрију у региону задатак да се пуно брже прилагоди.
Подстицај дијалога
Посебан сегмент форума био је посвећен подстицању дијалога између агенција и компанија, кроз различите типове интерактивних радионица.
Учесници панела на тему "Квака 22 – стратегија или/и идеја" сложили су се да питање важности стратегије заправо више није питање, да је ‘креатива без стратегије само импровизација’, али и да данас нема простора за импровизацију.
"Међутим, оно што јесте питање данас је поштовање стратешког планирања као услуге у адвертајзингу. Шта то тачно значи? Инсистирање на конзистентној комуникацији брендова, која подразумева промишљено и једноумно утирање пута бренду, а напуштање тактичког приступа као општег манира. Овакав став подразумева веће ангажовање наше адвертајзинг заједнице", рекла је Катарина Прибићевић, модератор панела и Стратегиц Planning Дирецтор у агенцији McCann Београд.
Поред тога, било је представљено и најновије истраживање стања струке у региону, које су заједно реализовали Маркетинг мрежа и истраживачка агенција МАСМИ, а први пут на једном оваквом догађају био је организован и креативан теамбуилдинг на тему односа компаније и агенције.
Форум ИЗАЗОВ 2016 подржале су агенције Пионири Communications, Оватион BBDO, Хеадлине, M2Communications, МАСМИ Београд, BeoExpo System, ТАГ Медиа, Homepage и ДПЦ Гроуп. Компанија ХЕИНЕКЕН Србија овогодишњи је пријатељ форума.