МАЛЕЗИЈА ЕРЛАЈНС СЕ РЕСТАРТУЈЕ: "Мењамо име и стратегију да би повратили добар имиџ"
Малезијска авио-компанија Малезија ерлајнс (Malaysia Аирлинес-МАС) биће, после великих несрећа с којима се суочила у 2014, реорганизована у потпуно нову компанију, промениће назив и стратегију, али и смањити за трећину број запослених, којих има укупно 20 хиљада.
Нови директор Малезија ерлајнса Кристоф Милер, који је на ту функцију дошао 1. маја из ирске групе Еир лингас (Аер Лингус), изјавио је да ће нова компанија бити попут старт-апа, односно, да ће кренути потпуно из почетка.
"То неће бити наставак старе компаније, већ нешто сасвим ново. Доведен сам да бих водио фирму на потпуно комерцијалним основама и ту је мало простора за грешке", казао је Милер, а преноси француски портал Актиалите.
Поред тога што мора да поврати имиџ поузданог превозника, према оцени аналитичара МАС мора да смањи трошкове пословања, да ефикасније користи капацитете, створи профитабилну пословну мрежу и оствари партнерство с другим авио-компанијама.
МАС је протеклих година био у проблемима и због сукоба између управе и синдиката, који се противе отпуштањима. Како се наводи, и малезијска влада се мешала у послове овог авио-превозника, па су комерцијални уговори често додијељивани добављачима с политичким везама.
Нова управа МАС-а најавила је отпуштање око трећине од укупно 20.000 запослених и смањење капацитета, тако да већ тражи купца за два Ербасова авиона типа "А380".
Према речима новог директора, реорганизација ће бити усмерена ка штедњи и повећању ефикасности, с обзиром на то да су трошкови пословања МАС-а око 20 одсто већи него код конкурентских компанија.
Исти извор подсећа да је Малезија ерјланс, која већ годинама послује с губицима, претрпела прошле године у марту велики ударац по имиџ, након што је нестао њен авион "МХ370", са 239 путника и чланова посаде, што је постала једна од највећих мистерија у историји ваздухопловства.
Уз то, у јулу је авион МАС-а "МХ17" срушен изнад источне Украјине, при чему је погинуло 298 путника и чланова посаде.