НЕОЧЕКИВАНИ РЕЗУЛТАТИ АНКЕТЕ: Већина Американаца нема поверење у медије
Поверење у медије у САД је опало јер се њихове вести сматрају нетачним и пристрасним, што је делом подстакнуто оним што Американци читају на друштвеним мрежама.
Према истраживању јавног мњења, само шест одсто Американаца има много поверења у медије, чиме су медијске куће на истом нивоу као Конгрес и знатно испод неких других институција. У председничкој изборној кампањи ове године, демократе имају више поверења у медије него републиканци. Поверење у медије данас превазилази традиционалне новинарске принципе тачности, објективности и непристрасности.
СТРАВИЧНО: У нападу пљачкаша 208 погинулих, а отето 108 деце
С доступношћу све већег броја извора информација, Американци се више уздају у вести које су најновије, концизне и позивају се на стручњаке или документа. Директор Америчког института за медије, једног од организатора анкете, Том Росенстил изјавио је да су очекивања корисника порасла, због чега и новинари морају да поседују више вештина.
Тачност је најважнији елемент поверења, показује анкета. Готово 90 одсто испитаника рекло је да је најважније или веома важно да медији имају тачне чињенице. Око четири од 10 испитаника могло је да се сети тачног догађаја после којег су имали мање поверења у медије, а то је најчешће било повезано с тачношћу или оценом да је медиј био пристрасан.
Око шест од 10 Американаца гледа, чита или слуша вести неколико пута дневно, јер могу лакше да прате новости преко рачунара, таблета и телефона. Већина људи вести добија преко друштвених мрежа, најчешће на Фејсбуку. Ипак, само 12 одсто оних који користе Фејсбук каже да има велико поверење у вести и информације које виде на тој мрежи.
ПРЕСЕКЛИ ИМ ПУТ: Ухапшено 203 либијска мигранта која су се припремала пут Европе
Испитивање је показало и да Американци желе да лако и брзо прегледају апликације за вести, без наметљивих и досадних реклама.
Истраживање је спровео Медија инсајт проџект, заједнички пројекат Асошијетед прес-НОРЦ Центар за истраживање односа с јавношћу и Амерички институт за медије. У анкети је учествовало 2.014 људи, а спроведена је од 18. фебруара до 21. марта.