Редизајн визуелног идентитет Звездара театра
Славимир Стојановић, истакнути дизајнер, и Душан Ковачевић, директор позоришта данас су пред представницима медија и пријатељима позоришта говорили о редизајну визуелног идентитета Звездара театра.
Славимир Стојановић, истакнути дизајнер, и Душан Ковачевић, директор позоришта данас су пред представницима медија и пријатељима нашег позоришта говорили о редизајну визуелног идентитета Звездара театра - разлозима за овај пројекат и значењу новог визуелног идентитета за само позориште. Догађај је отворио Душан Ковачевић:
- Звездару доживљавам као кућу у том смислу што је однос према кући друкчији и озбиљнији него према институцији и згради. Кад кажем кућа мислим на оно чега се и ви сећате да је позориште некада имало као озбиљна кућа, озбиљан однос према себи и према публици.
ЗВЕЗДАРА ТЕАТАР: "Хипноза једне љубави" обара рекорде - ево шта вас још чека у јануару!
Он је затим говорио и о томе због чега се Звездара театар одлучио на овакву промену: „прошле године, када смо решили да са планом за реконструкцију једног дела зграде, обновимо и да направимо комплетно нови дизајн почевши од лога Звездаре, самог назива, свих штампаних обавештења и писма, када смо се договорили са Славом, који је данас сигурно најзанимљивији и најбољи дизајнер у Србији и шире у региону, да му дамо предлог да он осмисли то шта би било добро од сад па за дуга времена и он је после неколико месеци дао предлог. То је оно што ће од сада бити заштитни знак Звездарин и пратиће све програме у будућности.“
Славимир Стојановић је поменуо како је за њега част и да је срећан што може да говори о овом пројекту. Он је рекао: „позориште, а нарочито представе и филмови Душана Ковачевића, креирало је оно што ја данас покушавам да представим као дух ове средине кроз свој ауторски и дизајнерски рад. Надам се да део тога можете да видите и у овом редизајну који сам направио.“
Највећи изазов је био како редизајнирати нешто што је толико година део идентитета позоришта и најтеже је било пренети емотивни аспекат који је стари идентитет носио са собом. Редизајн је био потребан како би се идентитет позоришта препознао без обзира на појединачне представе које се у њему изводе.
- За мене је ово нешто што емотивно одмах буди идеју сатире, нечег духовитог и паметног што ћу овде видети. Дакле, ухватити се у коштац са овако нечим и рећи да ово нема баш све квалитете које би требало да има је пре свега изазов емотивне врсте.“
Нови лого задржава звезде које се налазе на претходном, али је све очишћено и визуелно боље организовано. Овај симбол је одабран јер се јасно види звезда која исијава, када се оне поређају у врсту галактичког распореда, добија се ефекат звезданог неба. Други изазов је био фонт који добро функционише како у ћириличном тако и у латиничном писму.
- Дизајн не сме да буде претенциозан да прескочи и да једноставно наткрили те представе, представе су ту много важније.“
Још један изазов је било како ускладити типографију. Требало је да се добије документарни ефекат који иде добро уз сатиричне представе. Фонт који је Славимир одабрао има аспекат и критике, подсећајући на неки тајни документ.
Боје су загасите, користе се да акцентују нешто, али се користе као подлога за сијање осталих елемената.