АУТОМОБИЛСКА ИНДУСТРИЈА
У Европској унији хибридна возила сустигла дизелаше: Ево каква је ситуација у Србији
Након наглог раста регистрације електричних аутомобила на батерије између 2013. и 2023. године, комбиновани удео свих хибридних и електричних возила на батерије у Европској унији (ЕУ) поклопио се са уделом чистих бензинаца и дизелаша – 48,3% према 48,8%.
Према подацима Еуростата, у 2023. години у ЕУ је регистровано 10,7 милиона нових путничких аутомобила. Од тога, највећи удео су имали аутомобили на чист бензин (34,5%), затим хибридни бензинско-електрични аутомобили (21,1%), електрични аутомобили на батерије (14,5%) и аутомобили на дизел (14,3%).
У девет земаља ЕУ удео нових регистрација хибридних и електричних путничких аутомобила премашио је 50%.
Највећи удео забележен је у Финској (78%), са 44% за хибриде и 34% електрични, а прате је Шведска (69%), са 30% хибрида и 39% електричних и Холандија (68%), са 37% хибрида и 31% електричних возила. Насупрот њима, Бугарска је забележила најнижи удео са 7%, а следе Чешка (20%) и Хрватска (28%).
У Србији су, и даље, ипак најпопуларнији чисти бензинци. Прошле године регистровано је 45.960 нових аутомобила, од чега је више од половине 24.581 на бензин (53%).
Чисти дизелаши су на другом месту и чине 21% новорегистрованих аутомобила (9.584), мада су им хибриди (електрични плус бензин или дизел) "за точковима" са 20% (9.273).
Возила са горивом на алтернативну енергију има око 5% (2.522), а искључиво електричних на батерије је само један одсто (494).