НОВА ПРАВИЛА ЗА РЕГИСТРАЦИЈУ ДОНЕЛА ДОЗУ СТРАХА! Возилу не сме фалити ниједан део, поготово на овом делу аутомобила
Нова правила за регистрацију возила донела су конфузију и дозу страха код возача
Аутомобил не може имати куку која није атестирана, а познато је да је возачи обично сами намештају. Она мора бити фабрички постављена, у супротном нећете проћи технички.
ИМАТЕ ПРОБЛЕМА СА СПАВАЊЕМ? Дугорочно ИЗЛАГАЊЕ јаком сунцу утиче на РАСПОЛОЖЕЊЕ, посебно овој групи људи
ЧУДНА МОДА НА ЗЛАТИБОРУ: Док странци МАСТЕ БРК комплет лепињом и домаћим кајмаком, гости из Србије наручују бифтеке, пасте и пице (ФОТО)
СЈАЈНА ВЕСТ ЗА СРБИЈУ И ГАСТАРБАЈТЕРЕ: Налазимо се на "зеленој листи" ове земље, путовање знатно олакшано
Нова правила за регистрацију возила донела су конфузију и дозу страха код возача. Лако се може десити да аутомобил не прође технички преглед јер буду уочене неке огреботине и напрснућа која за власнике, на први поглед, можда и нису толико важна, те им нису придавали већу пажњу и нису поправили на време.
- Како не би долазило до оваквих ствари, прво саветујемо људима да месец дана пре техничког прегледа ураде све поправке на возилу да на самом прегледу не би долазило до непријатности и изненађења - каже Ратомир Миладиновић из Агенције за регистрацију "Дон".
Према његовим речима, фокус је на возилу у целости.
- Сви механизми на возилу морају бити потпуно исправни, јер и због неких ситних детаља можете бити враћени. Прво, аутомобил не може имати куку која није атестована, а познато је да је возачи обично сами намештају. Она мора бити фабрички постављена, јер ако није, возило не може да прође технички. Људи често сами стављају тамна стакла, али возило може имати само фабрички затамњена. Ксеноне, односно бела светла, не смете уградити сами на своју руку. Она такође могу бити само фабрички постављена.
Мање огреботине на возилу се не узимају у обзир уколико нису веће од 10 милиметара или уколико нису нека озбиљнија удубљења.
- Пре доласка на преглед треба погледати шофершајбну и, ако је напрсла, то треба на време санирати јер не може се проћи технички. Затим ништа не сме фалити из светлосне групе, односно мигавци, фарови, стоп светла. Ако на тим светлима фали део пластике, то већ представља проблем, али ако је дошло само до огреботине, то се неће узимати за зло.
Он истиче да су гуме такође веома битне јер се код њих мери дубина шаре, а у зависности од сезоне, треба да буду зимске или летње гуме на возилу.
- На самом прегледу кочења, лоша гума даје лоше резултате, што неће проћи преглед. Често се дешава да дођу људи који имају мотоцикле и немају исправан километар сат, односно инструмент за пређену километражу. Ретровизор је веома битан и он такође мора бити функционалан и у целости без оштећења. Наводи се да постоји одређена граница толеранције, али да не смете доћи на технички уколико имате рупу на поду или неко веће оштећење, јер је то индикатор на првом погледу да ту још доста тога није исправно.
- Пошто су увелико гужве, саветујем свим грађанима да закажу технички преглед на време бар три до пет дана унапред.
- Возилу не сме фалити ниједан део
- Сви механизми морају бити исправни
- Кука на возилу мора бити атестована
- Дозвољена су само фабрички затамњена стакла
- Ксенони, односно бела светла, морају бити фабрички намештена
- Не сме бити већих огреботина и удубљења
- Шофершајбна не сме бити напрсла
- Возило мора имати мигавце, фарове и стоп светла којима не фали део пластике
- Гуме морају бити исправне
- Возило мора да има исправан инструмент за мерење километраже
- Ретровизор мора бити функционалан и без оштећења