РОК ЈЕ ДО ПЕТКА! Возачи, испоштујте ПРОПИС, иначе ће вас сачекати КАЗНА!
Возачи у Србији од 1. новембра морају да имају зимске гуме!
Међутим, то не значи да ће саобраћајци већ од петка аутоматски кажњавати оне који и даље возе са летњим гумама.
Правилник прописује да "од 1. новембра до 1. априла возила морају бити опремљена зимском опремом ако се на коловозу налази снег, лед или поледица". Дакле, ако на коловозу нема снега, леда или поледице, на возилу могу бити и летње гуме.
ТО СРБЕНДО! Чувени глумац одушевљен СЛИКОМ ИЗ СРБИЈЕ, поделио своје ИЗНЕНАЂЕЊЕ са фановима (ФОТО)
"Борила се, није хтела да оде" Преминула беба Тиса након битке са тумором мозга
ОТКРИВА ТАЈНУ ДУГОВЕЧНОСТИ! Степан има чак 105 ГОДИНА: Пије пиво, једе бурек, али ово НИКАКО НЕ РАДИ
Разлика између летњег и зимског пнеуматика није само у дубини шаре, то јест газећег слоја, већ и у самој структури. Минимална дубина газећег слоја гума у зимским условима је четири милиметра јер помаже да боље копа кроз снег и гребе по леду.
Остала својства пнеуматика, као што су трошење, пријањање, бука коју производе, такође су веома важна за безбедност, али и за новчаник. За сва наведена својства постоје ознаке гума, при чему А представља најбољи квалитет, а за њом су Б, Ц, Д, Е и Ф. Неки пнеуматик ће, рецимо, имати више силикона, што одређује тврдоћу. Што је гума мекша, зими, на нижој температури, боље пријања. Међутим, колико је мекоћа гуме предност зими, толико је мана лети.
Осим летњих и зимских гума, постоје и МС гуме (муд snow), али ову ознаку произвођачи гума могу по сопственом нахођењу да ставе на своју гуму без икакве одговорности, провере и обавезе да испуне неки стандард како се та гума понаша на снегу или при ниској температури.
Једино ако је поред ове ознаке на пнеуматику и слика планинског врха са пахуљицом, можете бити сигурни да је безбедан за зимске услове.
Претходних година навикли смо на гужве у вулканизерским радњама како се ближи 1. новембар. Ове године, међутим, бар према ономе што кажу вулканизери, муштерија је мање него ранијих година.
Цена по пнеуматику зависи од ширине, величине и произвођача, а са монтажом креће се од 3.300 до 39.000 динара.
- Брзина трошења - зимске гуме су направљене од мекше смесе, која се при високим температурама знатно брже троши
- Слабије коче - озбиљно продужавају пут кочења, што при већим брзинама може да доведе до удеса
- Лошије понашање у кривинама и при оштрим маневрима - слично као код кочења, због специфичне смесе која сувише омекша при високим температурама, једноставно не могу да "држе" асфалт као што то могу летње
- Испеку се - високе температуре трајно мењају карактеристике материјала од којег су направљене зимске гуме. Када дође зима, оне више неће имати одговарајуће карактеристике
- Већа потрошња горива - зимске гуме генерално имају већи отпор котрљању, а када се лети размекшају, то још више долази до изражаја
Након ЧЕТИРИ ГОДИНЕ БОРБЕ, држава решила случај: Отета деца Славице Бурмазовић данас се враћају у Србију!
МОРА ДА ИМ СЕ СТАНЕ НА ПУТ! Неодговорни ратари ПАЉЕЊЕМ СТРЊИКЕ ПОГУШИЛИ и СПАЛИЛИ пола Србије (МАПА)
Миломир из Канаде је наш највећи дародавац: ПОКЛОНИО Србима СЕДАМ МИЛИОНА евра, обновио цркве, школе (ВИДЕО)
ДРУГОВИ ИЗ ШКОЛСКЕ КЛУПЕ: Патријарх Павле делио је добро и зло са највећим српским писцем! (ВИДЕО)
АРКАНОВ КУМ КОНАЧНО ОТВОРИО ДУШУ: Открио КО га је УБИО, па ШОКИРАО СВЕ новим детаљима о Ражнатовићу
БОНУС ВИДЕО: ХИТ СНИМАК СА НОВОГ БЕОГРАДА: Уместо сватова и младожење, ЗАПУЦАЛА ЈЕ МЛАДА, па заиграла уз трубаче (ВИДЕО)