СВЕ ДА ВРИШТИ: Зашто смо ОПСЕДНУТЕ робним маркама?
Да ли ви имате један такав комад у својој колекцији?
Након ере притајеног луксуза и модног минимализма следи никад гласнији тренд логоманије. Зашто је присутна потреба за његовим сталним истицањем?
Коко Шанел је 1925. године учинила нешто револуционарно - истакнула је лого своје модне куће помоћу слова Ц, што је и данас препознатљиви знак Шанела. У годинама које следе, лого постаје симбол и начин јавног комуницирања богатства, статуса, престижа и манично се шири, као и опсесија материјалним.
ПРОБЛЕМ О КОМЕ СЕ ЋУТИ: Подмлађивање вагине веома важно за здравље, а ево какав с*кс је најбољи за то
ДЕВИЦА ЈЕ ТЕШКА, ЛАВОВИ ХВАЛИСАВЦИ: Погледајте НАЈВЕЋУ МАНУ свог хороскопског знака
УПАЛА СИНУСА: ОВО су најбољи ПРИРОДНИ ЛЕКОВИ против зачепљења дисајних путева!
У декадентним осамдесетим годинама прошлог века разметање логоом, богатством и статусом досегло је свој врхунац.
Жеђ за новцем и хвалисањем с истим, обележила је године у којима је зарада била приоритет, а луксуз једина вредност. Лого ту савршено функционише јер мајица с натписом или торбица с монограмом "ЛВ" говоре саме за себе - особа која ме носи припада високом сталежу и има довољно новца па и бејзик комаде попут мајица купује на луксузном оделењу.
У деведесетим годинама логоманија је и даље владала, видно слабије додуше, но "Диор" или "Фенди" торбице остају предметом жудње. Тек с економском кризом 2008. године када се у неизвесним временима новцем било непримерено разметати, логоманија постаје неукусни модни тренд и долази до раста тихог луксуза и минимализма, с таласом дизајнера као што је Фиби Филон.
Ако се вратимо у наше пандемијско време, истакнути лого исто тако можемо сматрати непримереним - барем је тако било кроз 2020. годину када је владао минимализам и скормност, преиспитивали смо лоше модне одлуке и осуђивали конзумеризам.
Но жеља за модним разметањем заменила је одговорност, и у 2021. години се враћа логоманија као водећи модни тренд.
"Фенди", "Версаће", "Живенши", "Балмаин", "Гучи" - модне писте врвеле су истакнутим логоом модне куће, који је прилагођен за савремено време па садржи особине минималистичког стила, али и даље се истиче кроз цели одевни комад, па му је сврха потпуно иста.
Нисмо ни споменули најпопуларнију сарадњу године, ону између Баленсијаге и Гучија, која је повећала потражњу за логоманијом, а након ње уследила је пажљиво осмишљена Фендаће ревија између Версаћеа и Фендија који су у суштини, на међусобни дизајн само залепили лого своје модне куће.
Фендаће утицај не можемо оспорити, но како је модни уредник Џордан Андерсон закључио: "Гучи и Баленсијага сарадња је успела јер су дизајнери своје различите стилове и естетику јако добро стопили у једно. Сарадња је имала смисла. Осећа ли се Фендијев ДНК у овој колекцији?"
Ким Џонс тек је дошао на место креативног дизајнера и још увек није утабао свој дизајнерски пут, добили смо одећу с које вришти лого без оправдања, а једина сврха му је истицање друштвеног статуса. Нова генерација купаца од бренда ипак очекује нешто више. То сугерише и велика популарност дизајнера као што су Марин Сер и амерички дизајнер Телфар.
"Није за тебе, за свакога је", порука је коју Телфар шаље својим торбама на којима је његов лого суптилно отиснут. Марин Сер с друге стране производњи приступачне комаде који између осталог чувају екологију.
Њени комади с мотивом полумесеца екстремно су популарни, а они који га носе не хвале се нужно својим банковним рачуном, већ се слажу с циљевима и филозофијом француске дизајнерке.
- Лого је врста визуалне комуникације којом ћемо послати одређену поруку свима, без обзира на језик. Носећи нечији лого, истичемо да делимо исте вредности као и бренд - сматра психолошкинхја Каролин Маир. Без обзира на вредности бренда, логоманија је била и остала изврстан алат маркетинга, посебно у време друштвених мрежа где није пожељна велика говоранција, важно је бити запажен, а комуникација логоом најједноставнији је начин за то.
Модне куће то итекако користе, чему сведоче и колекције за 2022. годину које се одричу до недавно популарног тихог луксуза и опет се враћају на онај наметљиви лого и елитистички приступ моди. Модни гиганти ће радо искористити жељу модне публике за осветничким шопингом и надокнађивањем пропуштеног у време изолације, но логоманија тренутно пролази и због опсесије модом с почетка 21. века.
Данашњи трендсетери "побожно" чувају и крију цене своје винтиџ Гучи, ЛВ Монограм или Диор торбице те остале комаде карактеристичне за нулте године које су подразумеваче лого и максимализам. А као и сваки модни тренд, логоманија ће сигурно опет нестати са сцене, но када год почне носити на модној сцени, јасно нам говори о тренутном стању у којем се друштво налази.