КВАРЕ СЕ ЧИМ ИСТЕКНЕ ГАРАНЦИЈА: Стручњаци открили да ли је роба у Србији мање квалитетна
Постоје поуздане информације да већи део производа нема већи рок употребе, односно да трају само до истека гаранције, каже Петар Богосављевић.
- Апсолутно мислим да је тако направљено. Жалбе потрошача су потврдиле ту тезу. Највећи број кварова техничке робе дешава се око два дана по истеку гаранције. То је углавном бела техника, мобилни телефони, рачунари...Сами произвођачи кажу да је осиромашење у свету, и да је то утицало на промену квалитета материјала који се користи у индустрији и то је сасвим природно донело мање квалитетну робу - рекао је Богосављевић који је председник Покрета потрошача.
Српски воћари у кризи, килограм јабука само три динара, а не могу купце да нађу!
Владимир Радуновић, ИТ стручњак мисли да се највећа критика на Епл и друге велике компаније односи на то што не постоји транспарентност.
- Када купимо уређај да заиста можемо да знамо шта да очекујемо. Мислим да на све битно утиче брзина технолошког развоја, стари телефони немају просто неке функције које имају нови, друго, као корисници увек хоћемо нешто друго - каже он и додаје да је код великих компанија ипак поверење потошача на првом месту.
Да "пацијенти" постају све млађи, потврђује Новица Тодосијевић сервисер беле технике:
- Није пресудно да ли се уређаји склапају у Турској или Бугарској, постоји нешто друго, а то је да постоје апарати за друга, наша тржишта. Постоје веш машине од 1.000 евра и оне од 300, ми можемо да платимо на пример машине од 300 евра. Ако она одради гарантни рок, плус мало више, ту не видим проблем - каже он.
ПОСКУПЉУЈЕ ПРЕПЛАТА ЗА РТС? Јавни сервис повећава цену, ЕВО колико ће износити!
Богосављевић истиче да у нашој законској регулативи имамо отежавајуће околности па тако није лако покренути судски спор, односно, још увек није могуће покренути колективну тужбу. Додаје и да су често судски спорови скупи, дугу трају и незивесни су.