НОВИ УДАРАЦ НА ЏЕП ГРАЂАНА: Стиже још једно поскупљење, могуће несташице
Последњих месеци цене у Србији вртоглаво расту, а чини се да поскупљењима нема краја.
Недостатак сировина и њихово поскупљење довели су до кризе на светском нивоу. Због поскупљења нафте порасли су трошкови транспорта, што успорава испоруке, па се трговци суочавају са празним лагерима.
МОЈА ПРВА ПЛАТА: Коначан избор пријављених кандидата
СТИЖЕ НОВА ИСПЛАТА НА РАЧУН ГРАЂАНА! Ево колико и када леже новац
ЦЕНА ОВОГ ОГРЕВА РАСТЕ, А КУПАЦА СВЕ ВИШЕ? Људи остављају дрва и угаљ јер им се ово ВИШЕ ИСПЛАТИ
Продавци у Србији истичу да су залихе техничке робе на минимуму и да ће вероватно бити све распродато до Нове године. Након тога, због скупљих испорука у радње и онлајн продавнице, вероватно ће и цене да буду више.
- Доћи ће до повећања цена. Генерално на тржишту очекивања су од 30 одсто, то је оквирни проценат поскупљења - каже менаџер једне продавнице техничке робе.
Како наводе упућени, померање цене производа условило и то што је један контејнер у набавци коштао две до три хиљаде долара, а у овом тренутку чак 18-20 хиљада. Несташице сви најављују, а продавци се ипак труде да дођу до залиха најтраженијих производа.
У Кини је производња успорена од почетка пандемије, а то се наставило и ове године, а на удару су производња полупровидника за аутомобиле, техничке уређаје и мобилне телефоне за чиме је потражња, а залихе смањене и недовољне.
ГУБИЦИ И У ИНДУСТРИЈИ АУТОМОБИЛА
Иста судбина у наредном периоду чека и аутомобилску индустрију, где је дошло до смањења залиха, застоја у производњи и скупљег транспорта, а потражња је све већа.
- У неком претходном периоду осећамо повећану потражњу. Примећујемо доста проблема и изазова у снабдевању, али за сада се добро носимо са тим - наводи директор маркетинга једне аутомобилске куће.
Како наводе стручњаци, стабилизација на тржишту се не очекује пре 2023. године.