Шанса за посао из снова: Свету ће ускоро требати 790.000 пилота, а ту диплому можете добити и у Србији
Време никада није било боље да се добије дозвола за вожњу авиона
Авиони већ сада чаме без авијатичара, који бирају где ће да раде и за које паре.
Прочитајте и:
Чак и када би се сви становници Црне Горе запослили као пилоти, светски авиони би и даље остали жељни летача. По проценама компаније "Боинг", чак 790.000 нових пилота биће потребно до 2037. године, а авио компаније већ се међусобно боре како да најбоље авијатичаре задрже у својим редовима.
"Боинг" је проценио да ће глобалној авијацији до 20137. године бити потребно око 790.000 нових пилота, од чега 96.000 за бизнис сектор, односно летелице компанија, а 59.000 за хеликоптере. До нешто мање, али ипак фрапантне бројке, дошао је "Ербус" по коме ће се до 2035. године отворити око 450.000 нових радних места широм света.
Док несташица пилота изазива све веће турбуленције, време никада није било боље да се добије дозвола за вожњу авиона, сматра угледни магазин.
КАКО ПОСТАТИ ПИЛОТ У СРБИЈИ
Профитабилно занимање свакако тражи посебан тип људи, који знају да се носе са одговорношћу и стресом. Обука пилота свуда је у свету скупа, а у нашој земљи, у некој од угледнијих школа, кошта као и пристојан стан - између 40.000 и 50.000 евра.
Вртоглаву суму саме школе нуде да ублаже, кредитима банака или отплатама у више рата. Конкуренција није мала, те полазници могу да бирају у које ће отићи, на основу искуства инструктора, летелица, типа обуке која се нуди, савремености курсева, места у којима се обука одвија или чак и смештаја у којем бораве. Главна ставка свима њима је свакако признање која диплома коју стекну има ван наше земље.
Пре него што и почну да прикупљају новац, будући пилоти морају да доставе лекарско уверење да могу да се баве овим послом, које ће чак и када постану искусни летачи морати да обнављају на сваких шест од 12 месеци.
Како би "упали" у поједине од ових школа, морају да положе пријемни испит из математике, физике и енглеског језика. Неки траже диплому средње четворогодишње школе. Просек се не поставља као битан, мада на пријемном свакако боље прођу они који су у континуитету учили ове предмете, које наставаљу да изучавају и током студија.
Испит за стицање дозволе професионалног пилота авиона састоји се из теоријског и практичног дела.
Програм полагања теоријског дела испита обухвата предмете као што су ваздухопловни прописи, познавање ваздухоплова, перформансе лета и планирање, људске могућности и ограничења, метеорологија, навигација, оперативне процедуре, теорија летења, комуникације и незаобилазан енглески језик, са употребом ваздухопловних израза на енглеском језику.
Вучић о домаћем авиопревознику: Ер Србија је УБЕДЉИВО НАЈБОЉА компанија у региону
Срби откривају како ЗАИСТА изгледа тражење ПОСЛА у Немачкој: Због једне ствари људи често ОДУСТАЈУ
Практични део испита обухвата проверу стручног знања и оспособљености за безбедно управљање авионом, као и познавање експлоатације авиона и принудних поступака.
Обуке могу да буду постепене или интензивне, док интегрисане студије углавном трају до две године и обезбеђују полазницима око 200 сати лета.