ДАНАС СЕ ПИШЕ ИСТОРИЈА! Брзи воз "Соко" је кренуо у рад, грађани Србије ускоро до Будимпеште за ТРИ САТА (ФОТО)
Брзи воз "Соко" кренуо је у рад данас, а први су се укрцали Виктор Орбан и Александар Вучић.
Данас је велики дан за Србију и све њене грађане.
ПУМПЕ У СРБИЈИ ОД ЈУЧЕ У 15 ЧАСОВА ПРОМЕНИЛЕ ЦЕНОВНИКЕ: Влада донела одлуку - ево колико сада кошта дизел и бензин
ОВО ЈЕ НОВА ЦЕНА НАФТЕ: Тржиште стабилно после јучерашњег скока - ево шта се дешава са криптовалутама
(УЖИВО) "ЧЕКАО САМ ОВАЈ ТРЕНУТАК, ЗА ОВО СЕ ЖИВИ!" "Соко" стиже у Нови Сад: "Ово је велика ствар за наше две земље" (ФОТО/ВИДЕО)
Коначно, након три године отворена је брза пруга Београд - Нови Сад, а брзи воз "Соко" креће у рад.
Данас је у присуству председника Србије Александра Вучића и премијера Мађарске Виктора Орбана пуштена у саобраћај деоница пруге Београд - Нови Сад у оквиру међународне брзе пруге Београд - Будимпешта.
Међу првим путницима укрцали су се баш премијер Мађарске Виктор Орбан и председник Србије Александар Вучић и тиме још једном показали велико пријатељство између две државе.
Ускоро до Будимпеште за три сата
За радове на трећој деоници брзе пруге од Новог Сада до граничног прелаза Келебија са Мађарском, у дужни од 184 километара, који су већ почели, средства су обезбеђена из кинеског кредита, а требало би да буду завршени за три године. Изградња ће коштати 1,2 милијарде долара.
Изградња пруге Београд-Будимпешта укупно ће коштати око четири милијарде евра.
То један од првих пројеката у оквиру кинеске глобалне иницијативе "Појас и пут", договорен као заједнички пројекат Кине, Србије и Мађарске.
Међу путницима налазили су се премијерка Ана Брнабић, министар Синиша Мали, министар Томислав Момировић, министарка Ирена Вујовић, министарка Маха Гојковић, министар Александар Вулин, градоначелник Београда Зоран Радојићић, заменик градоначелника Београда Горан Весић, Иштван Пастор, амбасадор Русије Александар Боцан-Харченко...
Укупна вредност радова на изградњи брзе пруге Београд - Нови Сад износи нешто више од милијарду долара (1.060 милијарди долара).
У периоду од 2007. године до 2012. године реконструисано је 22,5км пруге, док је од 2012. године до данас реконструисано чак 735км пруге. Такође у истом периоду од 2007. до 2012. године изграђено је тачно 0 километара пруге, док је у периоду од 2012. и доласка нове власти па све до данас изграђено (или је градња у току) невероватних 281,36 км, док је у планираним пројектима реконструкције и модернизације предвиђено укупно 1019,1 км нове и реконструисане пруге.
Пруга Београд-Нови Сад је због реконструкције била затворена од фебруара 2019. године.
Више о новом брзом возу "Соко" можете прочитати ОВДЕ.