ФИРМА ЛОШЕ РАДИ, ЗАПОСЛЕНИ УДАРИЛИ У ЗИД - МОЖДА ЈЕ ДО ВАС: Решења за топ менаџере новог бизнис света
Психолог Лидија Вудијат, из Аустралије, овако саветује менаџере
Стручњаци кажу да наша стабилност зависи од контроле над нашим данима, као и од осећаја припадности, сврхе и раста, у било ком смислу. Многи људи ових дана кажу да су "ударили о зид пандемије".
ЛЕТЊА ИЛИ КОРОНА СЕЗОНА? Ако се по јутру дан познаје, нема спаса лету: Европа жури да нађе решење, али без успеха за сада
ШТА ЗНАЈУ "СЛАТКИ СНОВИ" ШТА ЈЕ КОРОНА: Бизнис који у Србији цвета - услуге папрене, али корисници не питају за цену
СТИЖЕ ЈОШ ЈЕДНА ФАБРИКА У СРБИЈУ: Кинески инвеститори све више ће долазити у нашу земљу!
И углавном говоре о послу. Нови изазови, устаљена рутина рада од куће, нагомилане обавезе. Како им као шеф можете помоћи? Благостање ваших радника кључно је за опште добро фирме.
Психолог Лидија Вудијат, из Аустралије, овако саветује менаџере, у зависности од типа проблема с којим се суочавају и он и његови запослени.
Блумберг пише да је у последњих недељу дана порасла анксиозност међу америчким радницима. С тим осећајем се суочава 16 одсто њих скоро сваког дана, већину времену 11 одсто, 27 одсто радника повремено, 27 одсто је рекло да нема такво осећање, а 19 процената се није изјаснило.
Када се "сретну" с таквим осећајима, запослени могу имати мањак енергије и продуктивности, осећају се мање вредно и демотивисано, нервозни су и забринути, чак и љути/фрустрирани, каже Лидија.
Проблем 1: Рани месеци пандемије одузели су нам ритам пословања, док смо размишљали колико смо немоћни против смртоносног вируса. Годину дана касније "имамо посла" с досадним понављањем.
Решење: Нека запослени доносе што више одлука. Објасните им циљ и задатак, али им не говорите како то да ураде, дајте им моћ, да осете сврху свог рада.
Проблем 2: Када су изоловани, радници теже оцењују шта је "нормално" и шта се очекује од њих. Неке границе у послу, постале су мање видљиве, откако је наступила пандемија.
Решење: Наступите позитивно у разговору, људи вапе за подршком, и биће вам захвални ако им помогнете. Обуставите "срећне сате" на Зоому (Зоом happy хоурс) и покажите запосленима да цените њихово слободно време - нека га проведу како желе.
Проблем 3: Многи радници дају свој максимум, осећајући се срећно што уопште имају посао. Али, има и оних који се не задовољавају тиме, нити "шаком долара" које зараде, кажу неки стручњаци.
Решење: Докажите запосленима да и други цене њихов труд, на пример, кроз увођење сведочења купаца. Неке позиције немају нарочиту "сврху", и баш зато таквим запосленима треба указати поверење и захвалност.
Проблем 4: Ако радници не расту професионално, њихова мотивација и ангажман опадају.
Решење: Замолите запослене да постављају кварталне циљеве учења и разговарају с вама о томе како их испунити. То може значити и стицање online сертификата или диплома, као допуна знању.