НОВА ПРАВИЛА НА АЕРОДРОМИМА: Обавезно мењање маске на четири сата, промене код предаје пртљага...
Скоро све границе у Европи су поново отворене.
То ће довести и до повећања саобраћаја на аеродромима. Но ко жели да лети мора обратити пажњу на неколико ствари.
Они који ових дана желе на одмор у неку од чланица Европске уније не морају се само информисати о правилима у вези с коронавирусом у земљи у коју путују, већ и о правилима на аеродромима, али и током лета.
КОРОНА СНАЖНО ПОГОДИЛА ЕВРОПУ: Италија има мању производњу него 1992. године, лоше стоје и Шпанија и Француска
ШТА СЕ ДЕШАВА АКО ГРЦИ УТВРДЕ ДА ИМАТЕ КОРОНУ? Морате преузети РИЗИК ако желите на летовање
НЕЋЕТЕ ВЕРОВАТИ ШТА СРБИ СТАВЉАЈУ ПОД ЗАЛОГ: Списак зачуђујућ, и крава може да буде гарант зајма
Како се понашати на аеродрому?
Прво, оно најважније: ставити маску! На свим аеродромима у ЕУ-у путници морају носити заштитне маске, и то од доласка на полазни аеродром па све док не напусте долазни аеродром.
То пише у смерницама које је ЕУ објавио за летове у доба пандемије коронавируса, пише Сеебиз.
Од тог правила изузимају се деца до шест година старости и особе које маске не могу носити из здравствених разлога.
Осим тога, путници морају мењати маске сваких четири сата те редовно прати и дезинфековати руке. С обзиром на то да регистрација путника, укрцавање и лет могу потрајати и по неколико сати, путници би у ручном пртљагу требало имати као резерву још једну или две маске.
Шта се променило код предаје пртљага и укрцавања?
Када је реч о пртљагу, у највећем броју немачких аеродрома сада важи правило да сваки путник може у авион унети само један комад ручног пртљага. Тиме би се требало смањити опасност од заразе код сигурносних контрола. А и код регистрације путника и контрола важи правило одстојања од метар и по.
Како би се придржавали минималног одстојања, Удружење аеродрома (АДВ) саветује да се "развуку" сви процеси. Препреке и ознаке на тлу требале би усмеравати редове тако да се може испунити правило о минималном одстојању. Такође би требали бити отворени додатни шалтери за регистрацију путника, а седишта у чекаоницама блокирана.
Шта је с храном и пићем?
Ако планирате нешто јести или пити кад чекате на аеродрому, морате имати на уму да нису сви ресторани и трговине отворени. Али јело и пиће је и даље дозвољено, без обзира на обвезно ношење маски.
Хоће ли бити здравствене провере?
За сада на немачким аеродромима није обвезно мерење телесне температуре. Но АДВ је саопштио да је све спремно уколико се таква обвеза уведе. Lufthansa жели својим путницима да понуди обављање корона-теста прије полетања.
Према писању листа Дер Спиегел, та авиокомпанија би с тим почела већ крајем јуна или најкасније почетком јула на аеродромима у Франкфурту и Münchenu. Из Lufthanse је саопштено да би та услуга посебно била понуђена путницима у земље које при уласку траже негативни корона-тест.
Колика је опасност од заразе у самом авиону?
Веома мала – барем тако кажу авиокомпаније и произвођач авиона Аирбус. Разлог: ваздух у авиону циркулише одозго према доле.
Тако капљице које се ослобађају дисањем завршавају на поду авиона, а не лете у лице суседном путнику. Авиокомпанија Цондор је на својој интернет страници објавила: "Вероватноћа да се неко зарази у авиону је иста као и у операционој сали неке немачке клинике."
Виролог Јонас Schmidt-Chanasit сматра да је то поређење неприкладно. У интервјуу за радио станицу Deutschlandfunk овај директор института за тропске болести Бернхард Nocht је рекао: "У операционој сали лежите сами на столу, а око вас је само неколико лекара." У авиону је, додаје, другачије. "И то се мора искрено признати."
Чак иако постоји темељито филтрирање ваздуха, нема путовања без ризика, упозорава овај виролог и наглашава да је, што је лет дужи, опасност од заразе већа.
- То значи да се знатно разликује лет који траје сат времена од прекоокеанских летова од десет сати или летова на Канарска острва који трају четири-пет сати - каже Schmidt-Chanasit.
Хоће ли бити слободних седишта због повећања одстојања?
Једну ствар је сигурно свако од нас научио претходних месеци: што је већа удаљеност између две особе, опасност од преношења коронавируса је мања. Због тога стручњаци захтевају да средња сједишта у авиону остану слободна или чак и читави редови.
То такође препоручује и Европска агенција за сигурност авио саобраћаја. Али авиокомпаније се тога морају придржававати само ако је то могуће с обзиром на број путника. То значи: путници немају право на слободно суседно седиште и не може се увек гарантовати минимална удаљеност до метар и по.
Стручњак за авионе Диетер Scholz с хамбуршког Универзитета за примијењене науке због тога упозорава да се не подцјењују ризици летења у доба корона-кризе.
- Летење може довести до другог таласа заразе, а при томе би се зараза још брже него на почетку пандемије могла проширити по цијелом свету - наводи он.
Ако пак не можете отказати лет, онда Scholz препоручује да резервишете седиште у последњем реду до прозора. Осим тога, путници се не би смјели кретати по авиону за време лета и, ако је могуће, носити заштитну маску с филтером.
ИМУЋНИ РУСИ ПОСТАЛИ 16 ПУТА БОГАТИЈИ: Поседују више од 100 милиона долара
Застој НЕМАЧКЕ ЕКОНОМИЈЕ траје од марта: Да ли је прошло најгоре?
МАЛЕР ДО МАЛЕРА: Српски туристи у проблему, Грци издали хитно упозорење, невреме широм земље - почео је ПОТОП (ФОТО)
ПРВИ ЛЕТЊИ ДАН НА ЦРНОГОРСКИМ ПЛАЖАМА: Све указује на недостатак српских туриста, да ли је све баш пусто? (ФОТО)