АПЕЛ ГРАДА: Купујте маркице запосленима, помозите јавном превозу
Компаније које имају више од 200 запослених требало би да подрже напоре града у стабилизацији јавног превоза и плаћају запосленима маркице за превоз, апел је градске управе.
Циљ је да се подрже напори града да финансијски стабилизује градски јавни превоз и тако га учини бољим и квалитетнијим за све грађане, навео је градски менаџер Горан Весић у писму упућеном компанијама.
Наводећи да је у тренутку када је изабрано ново руководство града Београда, градски превозник био потпуно презадужен, а већина грађана није плаћала карте за превоз, Весић је истакао да у таквој ситуацији, систем јавног градског превоза не може да опстане без субвенција града које се повећавају из месеца у месец.
''Повећање субвенција за превоз значи мање новца за школе, обданишта или уређење паркова и улица. Тако наслеђени јавашлук у градском превозу плаћамо сви'', истаче Весић.
Градски менаџер је навео и да, са друге стране, због наслеђеног дуга од више 1,1 милијарде евра, субвенције не могу да расту у недоглед те да се у тој ситуацији, градски превоз нашао на ивици опстанка.
У писму је наведено и да је таква ситуација захтевала оштре економске мере које је град одмах спровео па су сви непотребни трошкови, као што су ПР агенције, репрезентације и вишак аутомобила укинути, део имовине предузећа који није неопходан за функционисање се продаје, остварене су знатне уштеде у самом пословању предузећа, а радно време возача је продужено са седам на осам сати.
Како је наведено, први пут је наручено бројање путника и саобраћаја, како би се направио оптималан ред вожње који би задовољио захтеве грађана, а са друге стране омогућио знатне уштеде. Одлучено је и да се од следеће године уведе нови тарифни систем.
У писму је истакнуто да су мере почеле да дају резултате и да је ситуација код градског превозника боља, али да је ипак, кључна мера за опаравак да грађани плаћају карте за превоз.
Весић је навео и да су грађани позитивно одговорили на медијску кампању, која је вођена до 1. октобра па је приход од продаје карата порастао за више од 30 одсто. Градски менаџер оцењује да су то охрабрујући резултати, али и указује да нису довољни.
Зато је Скупштина града Београда усвојила нова правила по којима је вожња без карте у јавном градском превозу прекршај, каже се у писму у којем се позивају компаније да уколико већ то не чине да за све запослене купе месечне картице директно од града Београда.
''Осим што ћете дати свој допринос да се унапреди јавни превоз у Београду, компаније оваквим начином плаћања карата остварују значајне уштеде и смањује трошкове коришћења'', стоји у писму Весића.
Погледајте и: Бонтон у превозу: Понашамо ли се све више као дивљаци?
Дуже у превозу него на дијализи
За превоз паса таксисти наплаћују додатно око 100 динара