ДОБРО ЈЕ ЗНАТИ: Ево како да НАПРЕДУЈЕТЕ У ПОСЛУ и како да избегнете грешке!
Могуће је да нисте размишљали о овим стварима овако.
Иако када не напредујемо у послу и када нам се нешто лоше догађа у послу обично мислимо да је неко други крив, ипак није увек тако. Постоје ствари које можемо да променимо у нашем понашању и размишљању, а које ће олакшати пословни однос, и које ће вам помоћи да много лакше и брже напредујете. Стога послушајте ове савете.
1. Не игноришите оно што вам људи говоре
Сигурно сте већ много пута чули како је битно слушати друге док говоре. Осим што је пристојно, то вам може донети и много корисних информација и трикова које ћете у једном тренутку моћи да искористите. Свима нам је јасно да човек мора понекад да се искључи, поготово кад се ближе рокови и кад настане паника. Остатак времена би требало да се потрудите и послушате оно што вам други говоре, без обзира колико вам се у том тренутку те информације чине непотребним. Током таквих разговора често се изроде најбоље пословне идеје.
2. Не избегавајте прилике које вам се не уклапају у планове
Понекад се пословне понуде, пројекти и сличне пословне прилике не уклапају баш савршено у визију ваше будућности, али немојте их одмах одбити. Ако чујете да би колеги добро дошла помоћ на пројекту који ради изван описа вашег посла, понудите се да помогнете. То ће вам бити још један нови посао или вештина коју ћете додати у свој "ЦВ" и чиме ћете у будућности додатно повећати вредност вашег рада.
3. Преузимите одговорност за свој професионални напредак
Без обзира на којој позицији тренутно радите увек би требало да тежите да акумулирате своје вештине. Кад престанете да учите на послу, тај посао постаје незанимљив. Што више учимо и напредујемо, веће су шансе да ћемо доћи до одређеног зацртаног циља. Пре свега, наше вештине су нешто што увек носимо са собом, без обзира идемо ли на неку другу пословну позицију или у неку нову фирму.
4. Не чекајте да вам други кажу шта да радите
Ако седите и чекате да вам се константно додељују задаци, нико ваш неће запазити као особу која је спремна да преузме иницијативу и на коју се остатак фирме може ослонити. А управо се такви људи највише цене у здравим радним атмосферама. Не бојте се да кажете своју идеју пред колективом ако сматрате да би та идеја могла да побољша пројекат на којме радите или да олакша рад целом колективу.
5. Не избегавајте да затражите помоћ
Многи сматрају да рескирају свој посао или испадају неспособни ако траже помоћ око неког радног задатка на позицији коју обављају и за коју су формално квалификовани. Али избегавање питања за помоћ или додатне информације од колега с којима сарађујете никад вам неће донети прилику да изађете из своје сигурне зоне и прихватите се неког новог задатка који би вам уједно могао бити и прилика за напредовање.
6. Не одговарајте на упите исте секунде и не чекајте предуго да одговорите
Сви смо понекад у толикој гужви да једноставно не стигнемо одмах да одговоримо на упите и у томе нема ничег лошег, али ако чекамо предуго, могли бисмо пропустити прилику за склапање неког уносног договора, а с друге стране, то би могло створити и неприлике вашем пословном сараднику који чека информације или податке. Наравно, није добро ни одговарати свима на упите исте секунде јер бисте могли испустити неке битне информације или документе па ће вас сматрати непрофесионалним и неорганизованим.
7. Показујте поштовања
Чак и ако сте саслушали нечију идеју или савет који вам баш неће помоћи с проблемом који имате, битно је да се саговорницима на томе захвалите и покажете да цените њихов труд и жељу да вам помогну. Што чешће направите паузу од 10 минута да попијете кафу и попричате са својим колегама те им дате до знања да цените њихов напорни рад. Можда вам се чини мало глупим захваљивати људима што раде на послу за који су плаћени, али бројне студије су показале да људи раде више и марљивије кад осећају да се њихов рад цени.
Уколико вам је ово било интересантно, сазнајте како да се заиста ослободите и решите стреса (више информација на ОВОМ линку)