ПОСРЋЕ, АЛИ ЈЕ ЈОШ НАЈЈАЧИ: Мек отвара још 700 локала!
Продаја највећег ланца брзе хране на свету, Мекдоналдса, изгледа, посрће већ више од две године.Има ли краја томе?
Компанија је истовремено ухваћена у спиралу лоших новинских наслова, што се највероватније неће скоро окончати.
Ни квартални резултати пословања Мекдоналдса, који ће бити објављени сутра, највероватније неће бити бољи него до сада и има назнака да ће његова доминација и даље бледети, јер на сцену ступају нови играчи. Али, не треба већ писати умрлицу том гиганту брзе хране, јер он има многе предности у односу на своје ривале.
Мекдоналдс има више од 14.300 локација у САД, због чега је он уобичајена опција за многе кориснике. Буритов ланац Чипотл је у фази раста, али упркос томе има само око 1.800 објеката.
Због проблема, Мекдоналдс планира да успори раст на најнижи ниво у последњих пет година, али појам "успоравања" је релативна ствар, јер Мек планира да у овој години у свету отвори још 600 до 700 ресторана, на постојећих 36.200 колико већ има.
Све је реклама
Мекдоналдс има огроман маркетиншки апарат, највише захваљујући томе што његове франшизе морају да издвоје најмање четири одсто прихода за рекламе.
Та огромна количина новца дели се у две групе: један део иде у рекламирање на националном нивоу и тиче се опште слике компаније, а остатак иде на рекламе на регионалном нивоу и треба да привуче муштерије у њене ресторане.
Реклама не мора да буде скупа да би била добра, али чињеница да Мекдоналдс у ту сврху одваја велики новац, свакако је велика предност за њега у односу на конкуренте. Мекдоналд, такође, остварује приход много већи од својих конкурената, те је тако 2014. у просеку сваки његов ресторан зарађивао 2,5 милиона долара.
Примера ради, Бургер кинг је у просеку зарађивао по 1,2 милиона долара. Мекдоналдс своју доминацију највише може да припише популарности свог доручка. Обожаваоци Мекдоналдсовог доручка већ дуго траже од тог ланца брзе хране да га нуди и после 10.30, на шта је он одоговорио целодневним доручком у свом ресторану у Сан Дијегу.
За невоље са којима се суочава Мек, делимично је, наводно, заслужна промена у свету те индустрије, у којој све више малих играча почиње да представља изазов за велике момке. Ако се тај тренд настави, Мекдоналдс неће можда бити у стању да се одржи. Истовремено, лако се заборавља да је Мек и раније имао проблеме и из њих се успешно извукао.
Прочитајте и: