Шест најчешћих грешака приликом покретања бизниса
Приликом покретања стартапова много тога може поћи по злу. Чини се како постоји безброј разлога за трошење средстава и немогуће је се унапред припремити на баш сваки детаљ.
Како бисте избегли почетничке замке приликом покретања властитог бизниса, доносимо Вам преглед шест најскупљих грешака које се могу догодити сваком предузетнику.
Погрешан тим људи
Запошљавање погрешних људи обично је најскупља грешка коју предузетници могу направити. Такав потез у завршници ће се показати губитком времена и добити и резултираће падом морала запослених.
"Одабир запослених приликом покретања стартапа је као играње кошарке у школском дворишту; можеш узети своје пријатеље и играти се с њима, али ако желиш напредовати до прве лиге, мораш пажљиво саставити свој тим“, поручује Бил Аулет, главни менаџер Мартин Труст центра са Универзитета МИТ.
Лоше одређивање цена
„Највећа грешка коју сам направила у свом првом бизнису, производњи ручних торбица, било је лоше одређивање цена“, поручује Сара Шау, директорка консалтинг фирме Entreprenette.
Сара није схватала да у цену сваке ручне торбе треба урачунати цену квадратне површине фабрике. Без детаљног разумевања свих трошкова, није била у стању да правилно одреди цену свом производу.
Чекање савршеног тренутка
Након што схватите како имате изврсну пословну идеју, природно је одлагати лансирање бизниса док идеја не буде у потпуности формирана. Но, није потребно бити генијалац да схватите како не можете очекивати велики прилив новца ако оклевате и одмах не покренете посао.
Ова грешка најизраженија је у технолошком подручју, приликом развијања апликација. Не желећи ставити на тржиште недорађен производ, пропуштате драгоцену прилику за прикупљањем средстава који ће у завршници резутирати унапријеђеном верзијом.
Непознавање технологије
Мари Џуетен најбољи је примјер како непознавање технологије у целости може резултирати пословним неуспехом. Након што је основала Trakight, софтверску компанију која се бавила пружањем услуга заштите интелектуалног власништва, кодирање софтвера и израда web страница нису јој биле јаче стране. “Што се технологије тиче, све је ствар правог времена за позиционирање на тржишту. Предузетници који нису изврсно технички потковани, требали би се додатно образују, а не остављају тај сегмент у туђим рукама које нису под њиховом контролом,“ каже Мари.
Шкртарење на адвокатима
Тобин Бот , оснивач Блуе Оак Energy и данас жали што није уложио неколико хиљада долара и пронашао адвоката који ће у потпуности разумети технологију обновљивих извора енергије и саставити савршен пословни уговор. Тако је приликом покушаја наплате својих потраживања схватио мањкавости у пословном уговору које му нису омогућавале ангажовање агенције за наплату потраживања.
Недовољна улагања у маркетинг
Предузетници су изразито сигурни у успех своје компаније и сматрају да је улагање у промоцију непотребан трошак јер је њихов производ толико изврстан и препознатљив.
Пречесто се ослањају на промоцију путем друштвених мрежа, али заборављају како таква промоција иако не захтева велика средства, ипак нуди ограничен досег, а прави резултати такве кампање могу се очекивати тек након шест месеци или годину дана. Стручњаци саветују улагање десет до двадесет посто средстава од планираног бруто прихода, а тек након што разрадите бизнис, можете смањити износ средстава за пет до десет посто.
(Business.hr)