ВЛАДА ДОНЕЛА ОДЛУКУ: Железнице Србије се деле на четири предузећа
БЕОГРАД - Влада Србије је формално донела одлуку о подели "Железнице Србије" на четири предузећа: "Холдинг", "Инфраструктуру", "Србија воз" и "Карго", речено је у Министарству грађевине, саобраћаја и инфраструктуре.
Примена ове владине одлуке почеће за десетак дана, после објављивања у "Службеном гласнику".
Влада је на данашњој седници донела одлуке о оснивачким актима и статутима три нова предузећа: "Инфраструктура железнице", "Србија воз" и "Србија карго" и именовала директоре, тако да ће у наредних шест месеци бити расписани конкурси, а за сада су именовани људи који ће примењивати оснивачка акта.
Према владиним плановима и писму о намерама послатом ММФ-у, рок за поделу "Железница Србије" био је 1. јул. Међутим, у Министарству грађевине, саобраћаја и инфраструктуре кажу да реформа Железница Србије иде плану.
Од како је у јануару формирана Радна група за управљање процесом реформи "Железница Србије", којом руководи потпредседница владе Зорана Михајловић, све активности на реструктурирању спроводе се у договореним роковима.
Министарство привреде је надлежно да спроведе поступак давања сагласности на статусне промене од стране Владе, као и доношење оснивачких аката и статута нових компанија, које је већ усвојила Владина Радна група за управљање процесом реформи Железница Србије.
Влада Србије упутила је генералном директору ММФ-а Кристин Лагард Писмо о намерама, у којем су представљени резултати и наредни кораци у реализовању аранжмана са том финансијском институцијом.
Када је реч о реформи српских железница, у писму, које је објављено на сајту Владе Србије, наведено је да су у мају 2015. Скупштина Железница и Влада Србије одобриле одлуку о подели Железница Србије на посебна привредна друштва за превоз путника, превоз робе, инфраструктуру и послове холдинга, а та одлука треба да ступи на снагу 1. јула.
"Уз консултације са Светском банком Железнице Србије донеће и спровести мере штедње како би се надоместило умањење субвенција за (15 милиона евра) и исплате на име плаћања рачуна за струју. План корпоративног реструктурирања биће заснован на отуђењу имовине, поновном успостављању оптималне мреже и самањењу броја запослених", наводи се у том документу.
Такође, сектор за превоз терета неће више примати субвенције и пословаће искључиво на комерцијалној основи од јануара 2018. Како би се подстакла конкуренција на тржишту, до краја децембра 2015. биће уведена накнада на коришћење инфраструктуре.
У сарадњи са Светском банком, Европском банком за обнову и развој и ЕУ од почетка маја се праве оптимални планови корпоративног и финансијског реструктурирања, које влада треба да усвоји до краја септембра.