Овај текст треба да прочита сваки родитељ у Србији
Врло је важно да ово знате!
У досадашњим текстовима на тему дрвених играчака, открили смо како размишљају родитељи и где греше када децу затрпавају бескорисним, неедукативним играчкама које трају буквално два дана. Скренули смо пажњу на позитиван утицај дрвених играчака на интелектуални, моторички и социјални развој детета, а сада ћемо кроз три конкретна примера заокружити тему која је изазвала велико интересовање.
Дрвене играчке поново заокупљају пажњу деце и родитеља јер су врло прецизно прилагођене дечјим потребама и њихова израда зансива се на врло строгим критеријумима када су у питању квалитет и узраст. Дрвене играчке, осим што су визуелно интересантне, пре свега подстичу чула, моторику, логично размишљање и креативност. Дрвене железнице,вагони, мостови... увешће децу у свет саобраћаја и правила, али ће и подстаћи машту и истраживачку страст малишана.
Дрвени колачићи, дрвена кухиња и прибор увешће клинце у свет кулинарства и показаће им шта се одраслима дешава у кухињи. Фина моторика вежба се ситним кухињским и кулинарским елементима, а креативност ће се једног дана исплатити када одрасту и уђу свет правог кулинарства.
А шта је са оним малишанима који још нису стасали за озбиљне кулинарске подухвате у кухињи? Са онима који и су тек закорачили у свет игре?
Снежана Милановић, дипломирани физиотерапеут и сензорно-интеграцијски педагог, каже да дете у почетку развоја користи само три играчке и да нема потребе "затрпавати" га.
-За развој пуног потенцијала детета пресудни су љубав родитеља и окружење у коме одраста. Део окружења су и играчке које родитељи нуде детету. Ако пажљиво посматрамо, уочићемо да дете користи три играчке: највећи део времена се игра оном која задовољава његове тренутне потребе у зависности од функције која се управо развија, повремено узима сложенију играчку и тако се припрема за следећи развојни период, док се у тренуцима умора или несигурности враћа играчки из претходног периода и њом се теши или му омогућава да се одмори. Од избора играчака и начина како се дете игра зависи како ће се развити његове способности које ће користити не само у школи већ и током читавог живота - каже Милановић.
У том смислу, Снежана Милановић предлаже три Лидл дрвене играчке које подстичу моторику и логично размишљање код деце.
Корњача
-Још док пузи, дете почиње да обраћа пажњу на играчке које се котрљају и креће за њима. Од тренутка када може самостално да дође до седећег положаја, почиње да довлачи играчке ка себи повлачењем врпце. Стабилан седећи положај омогућава детету да истовремено користи обе руке у игри, а отпуштање предмета из руке да убаци облик у одговарајући отвор. Кроз покушаје учи да да су облици различити и да могу да се ставе само на једно место. Држање различитих облика доводи до прилагођавања шаке, а временом и до препознавања по осећају. Преко сензорних искустава играчка уводи дете у свет математике.
Табла
-Са првим вољним хватом у четвртом месецу почине развој шака која ће једног дана држати оловку и ситне предмете. Табла са врпцама за провлачење омогућава развој фине моторике и координације око рука важне способности за многе активности, то је пре свега цртање и писање, неопходне за развој деце. Велики број различитих елемената омогућава развој креативности.
Први бицикл
-И пре него што самостално прохода, дете може да користи ову безбедну играчку. Може да је гура испред себе и тако се креће, може да седи на њој и да одржава равнотежу. Самосталним пењањем увежбава изузетно сложену активност која захтева планирање и извођење коришћењем свих делова тела. Када може да управља, почиње да се креће на разне начине, иде у различитим правцима, креће и зауставља се, мења брзину кретања и прилагођава се простору.