УСЛОВ БИО - "ОНИ ИЛИ ЈА"
Одрекла се ДЕЦЕ због НОВОГ МУЖА - Славна глумица живот посветила удовољавању мушкарцима и редитељима, удавала се четири пута
Била је најбоља пливачица међу глумицама. То што је она могла да уради испод воде и на површини нико у њеној генерацији није могао.
Неколико пута се повређивала због изузетно ризичних сцена скокова, а перфекционизам који су од ње захтевали прелазио је границе здравог разума.
Увек је морала да изгледа савршено, са фризуром из које не сме да се издваја једна длака, а шминка је била потпуна чак и када се снима испод површине воде. Због изузетних захтева, морала је да живи прилично дисциплиновано, а то је наравно, утицало и на њен приватни живот.
Естер Вилијамс била је америчка филмска глумица и пливачица, рођена 8. августа 1921. године у Инглвуду (Калифорнија), а умрла 6. јуна 2013. године у Лос Анђелесу (САД).
Најпознатија је по улози у филму "Бал на води" (1944.).
Вилијамсова је пре своје двадесете године поставила неколико националних рекорда у пливању такмичећи се за клуб из Лос Анђелеса. Почетак Другог светског рата ју је спречио да учествује на Летњим олимпијским играма 1940.
После тога потписује уговор са филмским студијом МГМ, за који током четрдесетих и педесетих година снима тзв. "мјузикле на води“.
Након раскида уговора снима неколико неуспешних филмова, па одлучује да се повуче са филма. Затим је отпочела нову каријеру пословне жене тако што је позајмила своје име линији купаћих костима и базена и снимала кратке филмове учећи децу да пливају.
Када је започела филмску каријеру, открила је, по савету агената, да је била пето и нежељено дете у породици. Мајка је неколико пута покушавала да прекине трудноћу са њом, преузимањем ризичних акција, као што је јахање коња, подизање тешких предмета и слично, што су многе жене тог времена радиле покушавајући да прекину трудноћу, али јој није успело.
Имала је брата Стентона, који је такође био велика нада за Холивуд, сматрали су га новом надом, али нажалост, након што је снимио два филма, погинуо је.
Како би надокнадили губитак сина, родитељи Вилијамсове позвали су Стентоновог друга, Барта Меклура (16) да живи са њима, јер је и он остао без родитеља. Међутим, ово се показало као веома лоша идеја, јер је Барт убрзо силовао Естер.
Естер је ћутала о овоме две године, а након тога је признала мајци, она је истерала Меклура из куће и више га никада нису видели.
Вилијамсова је утеху пронашла у води. Волела је да плива и била је веома успешна у свим пливачким техникама, много успешнија од осталих девојака из клуба. Убрзо су је приметили филмски продуценти који су је ангажовали као глумицу.
Имала је девет месеци да научи како да глуми и пева, а мукотрпне припреме су се исплатиле.
Многи холивудски глумци су јој се удварали након успеха у филму "Бал на води", који често помињу и у домаћем истоименом филму, где Гала Виденовић глуми девојку коју у друштву зову Естер по угледу на славну глумицу.
Овај филм, и пливачке вештине Вилијамсове која је у свакој сцени насмејана, потпуно нашминкана и са савршеном фризуром, док изводи акробације, окружена сценографијом која је за то време деловала магично, чинили су савршен спој да публика остане опчињена наредне две деценије.
Реалност која се крила иза свега, није била ни приближно живописна и бајковита, далеко од тога.
Естер је добијала понуде и за филмове озбиљнијег жанра, али се испоставило да је била жртва манипулације филмских челника. Вилијамсова је требала да заигра у филму поред Кларка Гејбла. Међутим, исту понуду добила је и Лана Тарнер. Испоставило се да су и једна и друга изманипулисане. Лани је речено да је Вилијамсова добила улогу, што су јој и саопштили, да би Тарнерова одустала од услова које је тражила.
Пошто је Лана Тарнер била спремна на све да добије ову улогу, одустала је од услова, а Вилијамсова је остала без улоге.
У току Другог светског рата америчким глумцима који су се опорављали била је потребна забављачица, па је Вилијамсова добила не тако гламурозну улогу забављачице.
Ипак Вилијамсова је успела да и ову улогу оплемени, па је припремила пливачку тачку коју је изводила у златном костиму. Амерички војници су били одушевљени њеним постигнућем, па је добила нове шансе у Холивуду.
Наставила је да глуми у филмовима сличног жанра као што је "Бал на води", а њене улоге биле су тако конципиране да је морала да буде насмејана, изгледа савршено, плива, изводи акробације, пева, а између свега има и глуми са осталим глумцима који нису имали њене акробатске задатке.
МГМ за који је радила, дошао је до сазнања да су овакви филмови који су били јако скупљи за реализацију, доносили далеко више новца, што је довело до тога да Вилијамсова постане жртва на неки начин. Захтеви које су постављали пред њу били су толико ризични да је у неколико наврата ризиковала и живот.
-Све што су људи из МГМ-а урадили за мене је што су ми мењали партнере у филмовима и воду у базену -изјавила је једном приликом.
Била је свесна колико зарађују на њој, али уговори које су у том периоду глумци имали држали су их у потпуно повлашћеном положају у односу на студио.
Када је реч о њеном приватном животу Вилијамсова се удавала чак четири пута. Први пут за Леонарда Конера 1940. године, али се развела од њега након 4 године, јер је како је она то једном приликом изјавила био досадан.
Други пут се удала за глумца и певача Бена Гејџа, са којим је имала троје деце. Испоставило се да је Бен крио мрачну тајну од Естер. Био је алкохоличар и како је она касније рекла "паразит" који је за 14 година брака успео да протраћи њених 10 милиона долара.
Правио јој је проблеме на снимањима због којих је једном и отпуштена са снимања, јер није било могуће наставити рад због свакодневних сцена које је правио њен супруг, само да би напакостио Естер.
Након овога су се развели, а Естер је започела нову каријеру, да креира купаће костиме за жене, а између остаог и за женску америчку морнарицу.
Ово нажалост није решило њене проблеме са филмском индустријом. Како би се вратила на филмско платно морала је поново да удовољи ненормалним захтевима.
За снимање филма "Сирена од милион долара" морала је да носи костим од алуминијума опточен финим златним шљокицама, а на глави је носила чврсто причвршћену металну круну. Од ње су тражили да скочи у том костиму за једну сцену са висине од 10 метара у воду. Приликом скока, круна је ударила у воду и том приликом чула је пуцање. Завршила је са три поломљена пршљена због којих је 6 месеци морала да проведе у кревету.
Естер је зарадила око 80 милиона долара за МГМ што је током педесетих била много већа сума него данас, али су наставили да се према њој понашају лоше сваки пут када би њен филм подбацио на благајнама, а дешавало се и то. Након неуспеха филма "Јупитерова драга" 1955. године, била је отпуштена, без било каквог објашњења.
Затим је упознала Фернанда Ламаса, аргентинског глумца и редитеља. Фернадно је желео жену која ће увек бити ту за њега, малтене служавку, да кува, чисти и прави му коктеле када то пожели. Запросио је, а затим је од ње тражио да спали све фотографије свог бившег мужа и деце, као и да прекине контакт са децом, ако жели да се уда за њега.
Шокантно је то што је Естер управо ово и урадила. Вилијамсова је изабрала Фернанда, а не своју децу. Остала је без деце, каријере, али са новим мужем.
Наредних дванаест година живела је са Ламасом у како је рекла "идиличном" браку и увек је године проведене са њим представљала као нешто незаборавно и најбоље што јој се икада догодило. Када је умро 1982. године, Естер је поново ступила у контакт са својом децом која су јој опростила.
Наставила је да се бави креирањем купаћих костима.
Удала се још једном, четврти пут, 1994. године, а тада је имала 73. године, за четрнаест година млађег, продуцента Едварда Бела са којим је остала заједно до смрти 2013. године.