Шта се дешава кад ТЕЛЕФОНИ замене МАМЕ? Ново истраживање показало АЛАРМАНТНЕ РЕЗУЛТАТЕ - "Зато су вам деца нездрава!"
Читав низ сметњи у развоју се јавља због технологије
Истина је да су родитељи јако заузети да једва успевају да балансирају између посла и приватног живота. Међутим, поставља се питање да ли коришћење телевизије као дадиље може имати штетне последице на дете?
СМРШАЛА 30КГ, А НИЈЕ ГЛАДОВАЛА! Мама поручује да је њена трасформација најбољи доказ да дијета ФУНКЦИОНИШЕ - има само 3 КОРАКА
Никако НЕ ПУШТАЈТЕ ВОДУ док СЕДИТЕ! Докторка открива да ово може изазвати ОТКАЗИВАЊЕ БУБРЕГА, а у неким случајевима и СМРТ
Нова студија показује неке забрињавајуће резултате. Она открива да што више времена малишани проводе гледајући у екране - телевизора, рачунара, таблета или паметних телефона - већа је вероватноћа да ће имати застоја у развоју.
Ова кашњења могу се одразити на вербалне способности, фину моторику, когнитивне способности или на личне и друштвене вештине.
- Пасивно поровођење времена испред екрана, као што је безумно гледање телевизије или видео записа, ће можда омести децу да вежбају интерактивне вештине решавања проблема, рекао је за "МедПаге Today" dr Џејсон Нагата, ванредни професор педијатрије на Универзитету Калифорније у Сан Франциску.
- Екрани могу пореметити или изменити интеракције са другима и ограничити могућности за вербалну размену, што може да наруши комуникацију и друштвене вештине, додао је Нагата.
- Када коришћење екрана нема интерактивну или физичку компоненту, деца су пасивна и не вежбају своје моторичке вештине.
Студија - која је регрутовала субјекте између јула 2013. и марта 2017. године - укључивала је више од 7 000 јапанске деце. Она је прво мерила колико сати деца од 1 године, а на основу извештаја њихових мајки, проводе времена пред ексранима. Истраживачи су такође истраживали како су се малишани понашали у неколико развојних тестова у доби од 2 и 4 године.
Студија је открила да су до друге године деца, која су проводила до четири сата пред екраном дневно, имала до три пута већу вероватноћу да ће доживети развојне застоје у комуникацији и вештинама решавања проблема.
А деца која су провела четири или више сати, имала су скоро пет пута већу шансу да ће имати неразвијене комуникацијске вештине, два пута је била већа вероватноћа да ће имати неразвијене личне и друштвене вештине и скоро двоструко више шанси да имају слабе моторичке вештине.
До четврте године, проблеми са комуникацијом и вештинама решавања проблема и даље су били очигледни, према истраживачима.
Студија је такође открила да су мајке деце са већим нивоом времена пред екраном биле млађе и обично првороткиње, та нижих прихода и нивоа образовања и велика већина је искусила постпорођајну депресију.
Стручњаци су брзо упозорили да студија има неколико ограничења: - Такође, подаци о времену испред екрана првобитно су прикупљени 2013. године, а постоје новије технологије, уређаји и апликације којима би деца могла бити још више привучена сада 2023. године, додао је Нагата.
Поред тога, студија не доказује да је додатно време испред екрана изазвало кашњење у развоју.
- Најважнија ствар је да резултати представљају повезаност, а не узрочност. Дакле, клиничари и/или родитељи не морају да ограничавају време деце испред екрана на основу наших резултата, рекао је за МедПаге Тодаи др Таку Обара, са Универзитета Тохоку у Јапану.