МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ ПОТВРДИЛО: Ево ко полази у школу ПРВОГ ЈУНА, а ко не и како ће све изгледати
Неки ђаци ће се ипак вратити у школске клупе, а за кога важи нови школски календар објашњава министар просвете Младен Шарчевић.
Истиче да ученици од првог до четвртог разреда не морају да долазе у школе, јер је промењен правилник о оцењивању.
ОБЈАВЉЕН ЦЕНОВНИК ШКОЛАРИНА ЗА БРУЦОШЕ: Најјефтинија академска година 50.000 динара
Следеће седмице, студенти опет у својим домовима: Чека их неколико лепих изненађења!
НОВИНА ЗА ОСНОВЦЕ: Од 1. септембра уводи се НОВИ ПРЕДМЕТ, ево шта ће учити прваци
- Правилник нам је дао законску могућност да поред три четвртине оцена које су биле у дневнику на трећем тромесечју и полугођу - регулисали смо само број оцена - последњи квартал је понуђен да се уради формативно оцењивање свега што кандидат може да уради самостално на даљину. Анализа је показала да је три четвртине професора и ђака то урадило добро, а учитељи свакако добро - рекао је Шарчевић.
- Сви вуковци и одлични ђаци су радили пројекте, ми смо на пола реформе, и људи су штошта научили, ако дате групи деци одређене задатке, они раде пројекат, то је виши ниво учења - указује Шарчевић.
Пошто су професори једини проценитељи, они су могли да све моделе које су вежбали у току наставе на даљину преведу у бројчану оцену и тиме је број потреба доласка у школу смањен на минимум, указује министар просвете.
Говорећи о томе ко мора да дође у школу, Шарчевић каже да је важно да ће школе бити с малим бројем ђака - све што се дешава од првог јуна ради од осам ујутру до осам увече, биће сви позивани у размацима, биће пауза да не могу да се друже и добијена су упутства од директора школе.
- Мислим да ће ово бити урађено како треба - сматра Шарчевић.
- Осми разред је генерација има малу матуру, не мењају се датуми, али се мењају друге обавезе, јер ако нисмо хтели децу да видимо у мају у школи, као у неким земљама, неће родитељу у неким земљама да врате децу - рекао је он.
Замишљено је да осмаци 1. јуна дођу до школе, ако има пет одељења, долазиће на смену од по сат времена - да се региструју за матуру, да донесу књижице, слике, да се то печатира, понеће кућама два теста, која ће урадити самостално јер немају вајде да мувају, каже он.
- Испробани су добри педагошки модели, радимо студију са Институтом за педагогију и Заводом за квалитет и имаћемо добре резултате које можемо да користимо - каже Шарчевић.
Објашњава да осмаци морају та два теста самостално да ураде кући, онлајн тест је био провера себе, дати су задаци затвореног типа, на правој матури ће бити пола-пола, да деца то виде и провере. Ми смо направили модел да се прегледа и пешке или преко софтвера, а скенери су послати у све школске управе и на КиМ.
- Штампарија која је обезбеђена преко кабинета премијерке је у Заводу за квалитет и наштампани су пробни тестови, главни тестови и резерве и не могу да буду проваљени, мали број деце ће радити у учионици - каже Шарчевић.
Подсећа да је раније било да се прегледају тестови само уз професора из друге школе, што се није показало као ефикасно.
Прошле године се радио мали пилит да школа буде одговорна за то да ли су преписивали или нису. "Послаћемо супервизоре ако имате пет-шест ученика, онда нема никога. Када дође права матура, нема никога, сви су отишли", каже министар.
Другог јуна деца поново долазе у размацима и доносе два решена теста да осте задатке и радиће у школи математику и видеће како тестови изгледају у правој форми за 17, 18. и 19. јун.
Шарчевић објашњава да су првог и другог деца око тога у школи, трећи, четврти и пети јун - самци морају да поправе неке оцене, 6. почиње обавезна припрема, суботама ће бити онлајн, а осталим данима могу да дођу у малим групама у школу, добиће сваку врсту подршке.
- Пети, шести и седми - користиће други и трећу недељу, имаће осам дана за све процесе, само они који желе или коме наставник каже мораш да дођеш, а ради се о 20 одсто ученика ће да дођу, ако неко мисли да је на гомили - није, размакнуто је за осам дана, водили смо рачуна о свему - каже Шарчевић.
- За понос наставницима је да су показали много више вештина него што је систем планирао да може да се деси. Ми смо највећи ниво наставе понудили деци, највише посла урадили - закључио је Шарчевић.